• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Dzień bez skarpet!

Poniedziałkowy dzień stał przed pszczółkami pod znakiem zabaw z działu sensomotoryki. Do osiągnięcia celu użyłyśmy pudełek z ryżem, kaszą i makaronem. Najpierw dzieci dotykały zawartość pudeł rączkami, po chwili spostrzegły, że w każdym pudle jest co innego. Każdy produkt miał inny kolor i rozmiar.

Kolejnym etapem naszej zabawy było samodzielne zdjęcie kapci i skarpet- wtedy chyba obudziłyśmy największą ciekawość poznawczą u dzieci bo mogły wejść do pudeł na bosaka i sprawdzić swoje odczucia na stopach.

Zajęcia tego typu to nic innego jak tworzenie okazji do zdobywania nowych doświadczeń w obserwowaniu, eksperymentowaniu, odkrywaniu świata i tego co nas otacza. Przy tym pracujemy na zmysłach, ćwiczymy koordynację ruchową i percepcję dotykową czyli to co lubimy najbardziej.


  • -

Dzień dyni!

Dnia 19 października w grupie pszczółek obchodziliśmy dzień dyni. Z tej okazji pokazałyśmy dzieciom różne rodzaje dyń. Każda miała inną wielkość, kształt, fakturę i kolor. Później postanowiliśmy wykonać pracę plastyczną i wykleiliśmy dynię pomarańczową bibułą.


  • -

Zabawa dziecka w Żłobku jako najlepsza forma wychowania.

 

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił tego, czego pragnie”.  

                                                                                                                                            Paulo Coelho

                                                                                                           

Podczas zabawy dziecko rozwija wszechstronnie swoje możliwości, nabywa wiadomości, przygotowuje się do pracy, odzyskuje siły. Zabawa jest dla dziecka pracą, stwarza warunki pobudzające myślenie dziecka, jego twórczość i jest dla niego źródłem wielu przeżyć i radości.

A.H,A.K,E.U.

 

 


  • -

OSTATNI DZIEŃ PAŹDZIERNIKA W MOTYLKACH

Ostatni dzień października był dniem pełnym wrażeń . Motylki w tym dniu miały swoją małą sesje zdjęciową. Było mnóstwo radości, a efekt, widoczny poniżej.

A.H, A.K, E.U


  • -

Dzień spódniczki

Spódniczkę włóż, ale już!

Dnia 30 października obchodzony był„Dzień spódnicy” .

W tym dniu dziewczynki przyszły do żłobka ubrane w piękne, kolorowe spódniczki.

A.K,A.H,E.U.

 


  • -

  • -

Folia bąbelkowa!

Za nami już drugie spotkanie z folią bąbelkową. Ta „zabawka” po raz kolejny pomogła nam zainteresować i zmotywować dzieci do wspólnej zabawy. Tym razem zdjęliśmy kapcie i skarpetki i skakaliśmy po foli na bosaka. Ta mała rzecz przyniosła dzieciom wiele doznań sensorycznych i skoncentrowała uwagę dzieci na dłuższą chwilę. Folia została wystrzelana do samego końca…Żałujcie Państwo, że nie mogliście usłyszeć radości dzieci podczas strzelania poduszek foliowych. 

Po szaleństwie na foli zabraliśmy się do pracy plastycznej, która polegała na tym aby pomalować fragment kartki folią nawiniętą na wałek kucharski. Pszczółki zobaczyły w ten sposób, że folię można wykorzystać nie tylko do zabawy ale również do zadań plastycznych. Przy pomocy folii mogliśmy popracować nad ćwiczeniami percepcji dotykowej. Praca na zmysłach to ulubiona forma zabaw pszczółek.

 


  • -

Puzzle!

 

Połóweczki – Pojazdy i zawody
Dzięki zawartym w książeczce historyjkom pszczółki poznały różne pojazdy i zawody z nimi związane. Dopasowywanie dużych 2-elementowych puzzli stanowiło dla dzieci świetną zabawę po zakończeniu wspólnego czytania. Połóweczki to pierwsze puzzle z jakimi pszczółki się zmierzyły. Szczególnie je polecamy jako układanki dla najmłodszych, zostały zaprojektowane z myślą o wspieraniu rozwoju maluchów ze względu na kształt, wielkość i ciekawe kolorowe ilustrację.

Słonik Antoni poznaje kolory
Dzięki zawartym w książeczce historyjkom pszczółki poznały inną metodą niż piłeczki podstawowe kolory oraz przedmioty z nimi związane, a dopasowanie dużych 2-elementowych puzzli jest dla nich świetną zabawą zwłaszcza, że po ułożeniu wszystkich elementów powstał nam pociąg ze zwierzętami.

Kolejne spotkanie ze słonikiem Antonim pozwoli nam wejść na wyższy poziom trudności i nie wystarczy ułożyć puzzli ale trzeba będzie sprawdzić czy banany są żółte, krokodyl zielony, czy świnka trzyma czerwony balonik…?

Przy trzecim spotkaniu ze słoniem Antonim pszczółki wysłuchają historyjki po czym będą musiały się nieźle natrudzić by znaleźć na sali ukryte rekwizyty i dopasować je do zwierzątka w wagoniku.

Bardzo często w naszych codziennych zadaniach wracamy do tego z czym już się zapoznaliśmy, jednak za każdym razem będziemy się starać aby podnosić dzieciom poprzeczkę i stawiać przed nimi coraz to trudniejsze zadania bo wiemy, że odkrywanie świata jest niezmiernie ważną rzeczą w życiu młodego człowieka.

 


  • -

Słonie trąbą wodę piją!

Idziemy do zoo, zoo zoo

Idziemy do zoo, zoo zoo

Idziemy do zooooooooo, zoo zoo!

Słonie trąbą wodę piją chlup chlup chlup

 

Słonie trąbą wodę piją chlup chlup chlup

Bo tak już jest to zrobione

Trąbą piją wodę słonie

Słonie trąbą wodę piją chlup chlup chlup…!

Podczas odsłuchiwania piosenek z repertuaru dziecięcego mamy możliwość przeprowadzania z dziećmi zajęć ruchowo- muzycznych. Tego dnia odsłuchaliśmy piosenkę „Idziemy do zoo”. Dzieci podczas słuchania piosenki poznały zwierzęta takie jak: małpy, papugi, słonie, hieny. Jednak największą uwagę tego dnia przykuł „SŁOŃ” i z to właśnie z nim była związana nasza kolejna zabawa- tym razem plastyczna. Pszczółki ozdabiały słoniki plasteliną oraz doklejały oczy i uszy. Dzieci przy takim zadaniu mają okazję poćwiczyć sprawność swoich małych paluszków. Świetną zabawą dla nas jest również samo naśladowanie ruchów zwierząt- wtedy ćwiczymy koordynację ruchową, motorykę małą i dużą.


  • -

Zajęcia z gazetami!

Dnia 23.10.2018. w najmłodszej grupie żłobkowej motylki zostały przeprowadzone zajęcia z gazetami. Gazeta jest materiałem łatwo dostępnym, dającym wiele możliwości i rozwijającym dziecko w różnych kierunkach. Daje się łatwo formować , wydaje dźwięki, rozrzucone zmienia otoczenie, daje wiele bodźców wzrokowych, słuchowych, dotykowych a dziecko bawiąc się nią nie napotyka na duże trudności.

Stosując zabawy z gazetami wpływamy na:

– rozwój motoryki małej i dużej

– ćwiczenia koncentracji i uwagi

– ćwiczenia spostrzegania

– rozwijanie kreatywności u dzieci

– rozwijanie więzi w grupie.

Zabawa z gazetami sprawiła wiele przyjemności i radości naszym maluszkom.

E.U,A.K,A.H