Misja i wizja – Koncepcja pracy przedszkola
CELE GŁÓWNE
- Każde dziecko ma poczucie swojej wyjątkowości, wartości, indywidualności i oryginalności, jest szanowane i obdarzane uwagą, ma zapewnione poczucie bezpieczeństwa
- Każdy nauczyciel zapewnia prawidłową organizację warunków do nabywania przez dzieci doświadczeń, które umożliwiają im samodzielną dziecięca eksplorację świata
- Każdy nauczyciel wykazuje się kreatywną, poszukującą postawą wobec własnej pracy i wobec potrzeb dzieci
- Przedszkole pomaga w przygotowaniu do życia w nowoczesnej rzeczywistości przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji i wartości uniwersalnych
- Przedszkole wdraża nowe, twórcze, ciekawe i aktywizujące metody pracy z dziećmi w zakresie edukacji matematycznej i muzycznej.
ZADANIA
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci według ich potrzeb i możliwości.
- Wspieranie nauczycieli w trudnych sytuacjach wynikających z problemów wychowawczych występujących na grupie.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień.
- Wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci poprzez planowe i zamierzone działania nauczycieli, podporządkowane indywidualnym potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym dzieci.
- Współpraca nauczycieli w rozwiązywaniu problemów, wspieranie się.
- Monitorowanie oddziaływań edukacyjnych, motywowanie, wzmacnianie mocnych stron dziecka.
WIZJA PLACÓWKI
- Dzieci chętnie przychodzą do przedszkola, są twórcze, komunikatywne, podejmują nowe wyzwania i działania podnoszące ich poziom rozwoju. Znają siebie i swoje możliwości. Akceptują odrębność innych i szanują ich. Potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji i bez stresu podejmują działania zmierzające do rozwiązania problemu. Dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami. Przygotowują się do podjęcia w przyszłości obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji.
- Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają ważne umiejętności przydatne w życiu dorosłego człowieka.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki pracy nauczycieli, personelu placówki, nauczycieli zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowani wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
- Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie, stoją obok, pozwalają na ujawnianie dziecięcych pomysłów, zachęcając je jednocześnie do pełnej ich realizacji. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
- Nauczyciele znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowani merytorycznie i metodycznie. Wprowadzają aktywizujące formy pracy i nowe opracowane przez siebie programy oparte na nowoczesnych metodach pracy. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, maja wysokie kwalifikacje i ciągle doskonalą swoje umiejętność.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania wobec dzieci. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola oraz proponuje różne formy pomocy. Przedszkole jest otwarte na propozycję wsparcia i dialogu, którego owocem jest jest zadowolenie i radość dziecka.
- Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą tworząc przyjazną atmosferę, w której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Przedszkole ciągle doskonali swoja bazę lokalową. Pracujemy nad doposażeniem naszej placówki w nowy sprzęt sportowy, nowe meble do kącików, pomoce dydaktyczne dostosowane do aktywnych metod pracy i nowe zabawki. Urozmaicamy tereny zielone wokół przedszkola o nowy sprzęt, huśtawki, domki. Sadzimy rośliny zielone, które dają więcej cienia i chłodu w letnie upalne dni.
- Dzięki atrakcyjnym i ciekawym formom pracy i indywidualnego podejścia do dziecka nasze przedszkole cieszy się dobrą opinią w środowisku lokalnym. Estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływa na wysoką ocenę przedszkola. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcje ze swojej pracy.
MODEL NASZEGO PRZEDSZKOLAKA
Ciekawy, świata, samodzielny, zaradny
co oznacza że:
- często zadaje pytania chcąc zaspokoić swoją ciekawość,
- przejawia aktywność podejmując róże samodzielne zadania
Rozważny, odpowiedzialny,
co oznacza, że:
- dba o swoje zdrowie, higienę osobistą, wygląd
- pamięta, że jego prawa kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa innych osób
- daje sobie sprawę z konsekwencji zachowań własnych
Uczciwy, prawdomówny,
co oznacza:
- szanuje własność swoją i cudzą
- nie kłamie
Grzeczny, szanujący innych,
co oznacza:
- zna i stosuje obowiązujące normy kulturalnego zachowania
- nie używa brzydkich słów, szanuje innych ludzi, ich odmienność
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Podejmując kolejne działania zmierzające ku systematycznemu rozwojowi placówki, chcemy utrzymać następujące kierunki działań:
- Systematyczne wdrażanie systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu
- Podejmowanie działań nauczycieli w kierunku niesienia pomocy dzieciom wolniej rozwijającym się oraz dawanie możliwości rozwoju dzieciom uzdolnionym. Stymulowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonymi możliwościami.
- Podnoszenie wiedzy i kompetencji nauczycieli w zakresie umiejętności matematycznych i muzycznych, ukierunkowanie działań placówki na te obszary wiedzy
- Zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków dla ich prawidłowego rozwoju
- Wspieranie rodziców w trudach wychowywania dzieci, stwarzanie możliwości poznawania umiejętności własnych dzieci ich potrzeb i predyspozycji w rożnych sytuacjach
- Stwarzanie warunków i atmosfery dobrej pracy dla wszystkich pracowników przedszkola.