• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 20.03.2020r

Drodzy Rodzice,

Proszę skorzystać z zasobów internetowych na temat pojęcia wszechświata i pokazać dzieciom układ słoneczny. Opowiedzieć o planetach, o tym jak powstały, a na koniec razem z dziećmi wyruszyć w podróż w kosmos własnoręcznie wykonaną rakietą. Powstać może ona z różnorodnych materiałów plastycznych jak np. butelka plastikowa, karton, rolki papierowe, klocki, itp.

Mile widziane będą zdjęcia wykonanych prac przesłane do wychowawcy.

Lecimy w przyszłość – zabawy logopedyczne

Dzieci trzymają w dłoniach przygotowane przez siebie wcześniej rakiety. Prowadzący „zabiera dzieci w przyszłość” i prosi je, aby dokładnie go naśladowały,  zarówno dźwięki, jak i gesty, wyobraziły sobie, co podczas podróży mogą czuć podróżnicy,  i przedstawiły odpowiednie emocje: 

Staaaaaaaaaaaaartujemy! Rakieta unosi się, wydając dźwięk buuuuuuu  (emocje, np. radość z udanego startu). Uwaga! Wpadła w asteroidy, musi je ominąć tutututututututu (np. strach). Udało się!  (np. ulga). A co to? Po prawej widzę ogromny statek kosmiczny, który robi wżżżżżżżżżż. Może się pościgamy? (np. rywalizacja). Odpalam dodatkowe silniki i rakieta leci coraz szybciej szszszszszszszszszszsz. Statek został daleko za nami (np. radość). Przed nami dziwny spodek- czy to UFO? (np. zaciekawienie). Nie, to tylko kometa (np. rozczarowanie). Zapaliła się lampka: zaraz musimy wylądować, paliwo się kończy (np. złość). Trutututrutututrututu, bezpiecznie wylądowaliśmy (np. radość). Teraz czas na odpoczynek, papapapapa (np. spokój).

Po ćwiczeniach wymowy dzieci mogą wykonać prace plastyczną (dowolną techniką) na temat: „Nasz świat za sto lat!”

Eksperyment:

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie bardzo proszę o przypominanie dzieciom o zachowaniu ostrożności oraz przede wszystkim dokładnym myciu rąk.
Aby przybliżyć dzieciom dlaczego tak ważne jest mycie rąk mydłem proszę o wykonanie eksperymentu.
– do miski z wodą wsypujemy pieprz (tłumaczymy dzieciom że pieprz to bakterie na naszych rękach)
– nakładamy na paluszek mydło i dotykamy wody z pieprzem
– ziarenka pieprzu uciekają od nas (tłumaczymy dzieciom, że tak zachowują się bakterie na naszych rączkach podczas mycia ich mydełkiem)

Aktywność fizyczna

Jak każdy piątek w przedszkolu spędzamy czas na aktywności fizycznej.
Dlatego dziś przesyłam dla Państwa propozycje ćwiczeń z dziećmi w domku. Poćwiczcie razem-połączcie miłe spędzenie wspólnego czasu z pożytecznym. Dla wyciszenia po ćwiczeniach dołączam kartę pracy pierwsze-oznaki-wiosny-karta-pracy

Udokumentowane zdjęciami wykonanie zadania proszę przesłać na adres magdalena.harmatiuk@onet.eu.


  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 19.03.2020r

  1. Co spadło z nieba?

Słuchanie wiersza połączone z rozmową kierowaną

Rodzic czyta wiersz z odpowiednią intonacją:

Nocka czarną, ciemną, głuchą Na mój ogród spadło Ufo. Pewnie zepsuł im się talerz, Lub nie chcieli lecieć dalej. I wylazły dwie pokraki, Każdy inny, taki siaki. Miały oczy jak szpareczki, Ręce cienkie jak niteczki, Nosy grube jak cebula, Każdy futrem się otulał, Włosy mieli krótko ścięte I ogony jak diablęta. Dziwili się w gęstym mroku, że na ziemi taki spokój. Ja przez okno ich widziałam I zupełnie się nie bałam.

Rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa, zachęca do wypowiedzi na temat utworu. Zadaje pytania:

Co spadło na ogród?

Co wyszło z talerza?

Jak wyglądało?

Czy bohaterka bała się przybyszy?

Czy to jest historia prawdziwa?

Co jeszcze możemy zobaczyć na niebie?

  1. Praca plastyczna:

Rodzic wykona razem z dzieckiem prace plastyczna na temat kosmosu. Dowolna technika plastyczna. Praca na formacie A4 (wykorzystujemy materiały dostępne w domu).


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 19.03.2020r

Propozycje zabaw dla Jabłuszek:

  1. Pierwsze oznaki wiosny – obserwacja przyrody, wykonanie pracy plastycznej pt. „Wiosna” dowolną techniką.
  2. Zabawa lingwistyczna „Wiosna” – dzieci podają skojarzenia, kończąc zdanie „Wiosna jest …”, „Wiosną …”.
  3. Zabawa plastyczno-techniczna „Kwiaty na powitanie Wiosny” – wspólne z rodzicem przygotowanie kwiatu na patyczku.
  4. Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Maszeruje wiosna”  – https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
  5. Zabawa dydaktyczna „Pierwsze oznaki wiosny” – karta pracy, dzieci wspólnie z  rodzicem nazywają oznaki wiosny przedstawione na ilustracji, a  następnie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.
  6. Kącik czytelniczy – opowiadanie „Kolory tęczy” A. Borowieckiej.
  7. Praca plastyczna przy piosence „Tęcza” – dzieci wykonują wg własnego pomysłu pracę plastyczną z motywem przewodnim tęczy.

Cele ogólne:

  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody;
  • stymulowanie mowy;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • rozwijanie motoryki małej;
  • stwarzanie okazji do wykonywania pracy przestrzennej zgodnie z instrukcją;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych;
  • umuzykalnianie dzieci;
  • utrwalenie nazw kolorów tęczy;
  • poszerzanie słownika o nowe pojęcia;
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych

załączniki:

kolory tęczy - opowiadanie pierwsze-oznaki-wiosny - karta pracy Œpiosenka Tęcza

  • -

Propozycje zabawy dla Poziomek – 19.03.2020r

Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem na temat emocji.

– „Cieszę się, gdy…  „Smucę się, gdy…” – zabawa integracyjna,rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji.

Stwarzanie dziecku sytuacji do swobodnej wypowiedzi na temat emocji.

– „Moja kukiełka” – zabawa plastyczno-techniczna

https://youtu.be/qzYaR2z9p3s

 


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 19.03.2020r

W tym tygodniu dzieci które mają książki w domu, powinny wykonać zadania ze stron 46 -51

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne (szlaczki, kolorowanki)- proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie ołówka
  2. Ćwiczenie pamięci poprzez naukę rymowanki D. Kossakowskiej „Jak możemy pożegnać Marzannę” (dzieci powtarzają rytmicznie słowa za rodzicem)

Marzanno, Marzanno, zimowa panno,

My cię nie lubimy, do wody wrzucimy

Uciekaj Marzanno za góry, za lasy

my już czekamy na wiosenne czasy,

Brzydką kukłę tutaj mamy,

na piękną wiosnę czekamy,

Przychodź wiosno przychodź,

Kukłę już topimy,

Dla ciebie miejsce robimy

  1. Spacery (izolujemy się od ludzi, nie od świeżego powietrza)

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 19.03.2020r

Prawdziwa wiosna tuż, tuż…
Wiemy, ze nie możecie się jej doczekać. Mamy dla was ciekawy temat związany z tą porą roku, „Żabki”🐸
Wykonajcie pracę plastyczną przedstawiająca te zwierzątka (technika dowolna). Zdjęcia pracy oraz procesu twórczego wyślijcie na adres magdalena.harmatiuk@onet.eu
Przesyłamy Wam link do teledysku https://youtu.be/DwwpCoM0sHg
Miło nam będzie, jeśli stanie się on inspiracją do zabaw tanecznych 💃 Pomysły mogą być różne, można wcielić się w rolę żabki, czy bociana, a wcześniej przygotować maski 🙂 Czekamy na Wasze relacje! Udanej zabawy 🌷


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek 19.03.2020r

Temat: Słońce – źródło światła

Zadania:

  1. „W ciemności” – zabawa doskonaląca zmysł dotyku; rozpoznawanie, przedmiotów tylko za pomocą dłoni, z zasłoniętymi oczami.
  2. Poszukiwanie w domu źródeł światła: lampka, latarka,światło w lodówce, świeczka, inne.
  3. Słońce- ćwiczenie motoryki małej i chwytu pęsetowego. Drogi rodzicu wytnij swojemu dziecku koło z kartonu czy też brystolu (sztywny materiał). Jeśli potrafi ono zrobić to samo, niech działa!! Zadaniem dziecka będzie doczepienie promieni słońca, do których użyje klamerek.

Obraz poglądowy:

  1. „Słońce” – praca plastyczna, doskonalenie sprawności manualnej. Rodzicu, w tym zadaniu wykorzystaj dostępne w domu materiały. Mogą to być: farby, plastelina, wycinanka, makaron, kredki, gazety inne. Nakieruj dziecko, ale pozwól mu wykazać się twórczo!!

Obraz poglądowy:


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 19.03.2020r

„Obserwator nieba” – słuchanie opowiadania Michaliny Latko (cel: uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania rodzica)

Grześ wraz z rodzicami oraz swoim najlepszym przyjacielem, psem o imieniu Księżyc, mieszka w najwyższym bloku w mieście. Ogromny wieżowiec ma aż piętnaście pięter. Na samym jego szczycie znajduje się przytulne mieszkanie państwa Gwieździńskich. Z okien roztacza się przepiękna panorama całego miasteczka, ale to wcale nie ten widok zdecydował rok temu o przeprowadzce właśnie do tego mieszkania. Pani Gwieździńska, pan Gwieździński, a w szczególności Grześ pasjonują się astronomią, czyli wszystkim tym, co związane jest z gwiazdami, planetami, kometami czy galaktykami. W salonie centralne miejsce zajmuje teleskop – wynalazek umożliwiający obserwację nieba. Grześ, spoglądając w niego, napotyka Mały i Wielki Wóz, Gwiazdę Polarną oraz planety. Chłopiec snuje plany odkrywania i nadawania nazw niepoznanym dotąd planetom i konstelacjom. Największym marzeniem Grzesia jest lot w kosmos. Grześ chce zostać kosmonautą.

Dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:

 – Gdzie znajduję się mieszkanie państwa Gwieździńskich?

 – Czym pasjonuje się cała rodzina?

 – Jakie urządzenie stoi w salonie?

 – Jakie plany snuje Grześ?

 – Jak inaczej nazywamy astronautę?

Kosmos w słoiku praca plastyczna cel: tworzenie pracy plastycznej z materiałów dostępnych w domu.

Kosmos w słoiku – praca plastyczna

Przygotujcie dzbanki z zabarwioną wodą (można użyć barwników spożywczych lub mocno rozwodnionych farb akwarelowych). Dzieci wkładają do słoika jedną warstwę waty, obsypuje ją brokatem i z pomocą rodzica  wlewa wodę w wybranym kolorze. Czynności powtarza do momentu zapełnienia słoika. Na zakończenie dzieci zakręcają słoiki.

Propozycja aktywności dla Śliweczek:

  1. Zabawa „Kule”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Szukamy w domu przedmiotów w kształcie kul, okrągłym. Nawiązujemy do kształtu naszej planety. Przypominamy też inne kształty/ figury przedmiotów w naszym otoczeniu. Pytamy, czy dziecko chce zobaczyć Ziemię z kosmosu? Po to potrzebna nam będzie rakieta, którą wykonamy zgodnie z zadaniem nr2.
  2. Karta pracy „Rakieta z figur geometrycznych”- załącznik.

rakieta z figur (5)

  1. Kiedy rakieta gotowa, wybieramy się w podróż- linki do krótkich filmów, ukazującego naszą planetę:

https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

https://www.youtube.com/watch?v=hcqTa1IQi6U

https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk

https://www.youtube.com/watch?v=0f_gB3MQsjU

https://www.youtube.com/watch?v=sDdeZU1yGN8

 


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 19.03.2020r

Eksperyment do wykonania w domu „Mycie rąk”

Cele zadania: pokazanie jak ważne jest mycie rąk

Bardzo prosty eksperyment do wykonania w domu z dzieckiem. Potrzebne jest mydło, woda, pieprz, talerzyk. Filmik do obejrzenia jak przygotować eksperyment: https://www.facebook.com/watch/?v=243803923324097

Dodatkowa karta pracy dla dziecka:

Zadanie 19.03.2020 - GRUSZKI

  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 19.03.2020r

ZIEMIA NASZA PLANETA

Kosmos – co to takiego? „Spoglądamy na niebo pełne gwiazd”

Cele ogólny:

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • zna nazwę planety na której mieszka,
  • poszerza wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej,
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,
  • kształtuje postawy badawcze.

Propozycja zadań popołudniowych  na czwartek:

  • Rozmowa na temat kosmosu „Co wiemy o kosmosie?” polecam książki, encyklopedie, bajki o tematyce przestrzeni kosmicznej .
  • Ćwiczenia spostrzegawczości -obserwujemy niebo przy pomocy lunety, ale można również wykorzystać rolki po ręczniku papierowym.
  • Deszcz meteorów” – zabawa kreatywna z wykorzystaniem folii aluminiowej wg pomysłu dzieci.

                                                                            Serdecznie pozdrawiamy 😊