• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 24.03.2020r

Dziś proponujemy mała gimnastykę umysłu. Rodzice poćwiczcie ze swoimi pociechami.

Rozwój umiejętności matematycznych w wieku przedszkolnym jest niezwykle ważny.

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

„Wiosenny deszczyk”

Zabawa plastyczna- tworzenie deszczowej chmury.

Do zabawy potrzebna nam będzie duża, biała kartka, niebieska bibuła, wata, klej i spryskiwacz z wodą.
Cele zabawy: ćwiczenie małej motoryki, przygotowujące rączki do nauki pisania, rozwijanie wyobraźni i kreatywności. 
 
Dużą, białą kartkę przyklejamy pionowo do okna. W jej górnej części przyklejamy różnej wielkości kawałki bibuły (tworzymy chmurę). Następnie na bibułę przyklejamy watę. Czas na wytwarzanie deszczu. Za pomocą spryskiwacza z wodą namaczamy chmurę (watę). Po chwili zauważymy spływające smugi deszczu. Niebieska bibuła barwi wodę i sprawia, że z chmury spływają piękne strugi deszczu. Przebijające przez szybę światło dodatkowo wzmacnia efekty wizualne. Truskawki chętnie zobaczymy Wasze deszczowe chmury…
Powodzenia

  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 23.03.2020r

Nadchodzi wiosna – temat tygodnia

  1. Wspólne oglądanie książek i albumów przedstawiających przyrodę wiosną.
  • Ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody,
  • Wdrażanie do poszanowania książek, jako źródła wiedzy.
  1. Wiosna” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.
  • Rozbudzanie zamiłowań do poezji (wiersz można nauczyć dzieci na pamięć)

 „Wiosna słodko uśmiechnięta

obudziła już zwierzęta,

ptakom gniazda zbudowała

 i potomstwo też im dała.

 Potem wiosna nasza miła,

ziemię całą ożywiła,

kwiatom kwitnąć rozkazała

 i roślinom zieleń dała.

Wreszcie chmurki przegoniła

 i słoneczko uwolniła,

 które świat ogrzewa mocno,

gdy powietrze pachnie wiosną.”


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 23.03.2020r

Kącik przyrody

Zagospodarowanie kącika przyrody, założenie upraw.

Proponujemy  przygotowanie miejsca do uprawy roślin. Dziecko odpowiada na pytania: Do czego potrzebne są nam rośliny? Co jest potrzebne do wzrostu roślin? Na czym polega ich pielęgnacja? Co może stanowić dla nich zagrożenie? Co będzie nam potrzebne, żeby wyhodować szczypior, kwiatek, fasolę itp.? Dzieci oglądają różne rodzaje podłoża oraz sadzonki i nasiona, np. ziół lub kwiatów, a także zapoznają się ze sposobami ich uprawy i pielęgnacji. Przy pomocy rodzica  sadzą rośliny oraz tworzą kalendarz do zapisywania codziennych obserwacji w ciągu tygodnia. Każdego poranka dzieci będą przyglądały się uprawom i porównywały ich wygląd ze stanem z poprzedniego dnia.

Środki dydaktyczne: donice, ziemia, sadzonki, nasiona i cebulki ziół lub kwiatów według uznania, konewka, kartka

Cel: dziecko

-zna i opisuje niektóre zjawiska

– aranżuje swoje najbliższe otoczenie

– zwraca uwagę na emocjonalną wartość przyrody

– posługuje się w trakcie zabawy nazwami dni tygodnia

Zagadkowy spacer – zabawa sensoryczna.

Rodzic  prosi dzieci o zdjęcie obuwia i skarpet, a następnie o przejście po ścieżce sensorycznej (mogą  być butelki, kamienie, szorstki kawałek papieru ściernego, wata, folia bąbelkowa, kasza, ryż, cukier  itp). Dziecko powoli spaceruje boso po zróżnicowanych materiałach, przechodząc po całej ścieżce. Radzic  zachęca dziecko do opisywania wrażeń. Po zakończonym zadaniu dziecko oczyszcza stopy, zakładają skarpety oraz obuwie. Pozmawiajcie o odczuciach.

Cel: dziecko

-potrafi zapamiętać układ przedmiotów i dostrzega zmiany w ich położeniu

-uczestniczy w zabawie ruchowej

-czerpie radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie

Gwarantujemy świetną zabawę 😊

                                                                                                       Wychowawczynie


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 23.03.2020r

Wiosna to czas powrotów ptaków z dalekich, ciepłych krajów, gdzie spędziły zimę. To opowiadanie o tym, co przytrafiło się bocianom.
„Bocianie gniazdo”
Wiosna to czas ptasich powrotów. Wiele ptaków zimą odlatuje do ciepłych krajów, by wiosną powrócić do swoich gniazd. Taki zamiar miała para bocianów. Wiele dni byli w podróży. Cel ich wędrówki był już bardzo bliski.
– Rozpoznaję ten lasek. Już jesteśmy blisko. Zaraz zanim będzie nasza stodoła – poinformował pan bocian.
– To dobrze, jestem już bardzo zmęczona – narzekała pani bocianowa.
– Już wkrótce usiądziemy na własnym gnieździe – pocieszał pan bocian.
– Mam nadzieję, że nikt go nam nie zajął – zastanawiała się pani bocianowa.
Ptaki minęły lasek. Zataczając w powietrzu koła rozglądały się za swoim gniazdem. Powinno ono stać na dachu starej stodoły. Niestety, nigdzie nie mogli go dostrzec.
– Nie wiem co się stało, ale nie widzę naszego gniazda – poinformował pan bocian.
– Może pomyliliśmy miejsce, może jest tu jeszcze inny lasek – zastanawiała się pani bocianowa.
– To niemożliwe, tyle razy latałem nad tym miejscem. Znam tutaj każde drzewo. Przy tamtym starym dębie powinna stać stodoła, a na niej powinno być nasze gniazdo – przekonywał pan bocian.
– Polećmy tam i sprawdźmy to dokładnie – zaproponowała pani bocianowa.
Ptaki wylądowały na starym dębie. Dopiero teraz zauważyły, że stodoła z ich gniazdem została zburzona. Na dole były ruiny, wśród nich widać było rozwalone bocianie gniazdo.
– To straszne, jak to się mogło stać? – zastanawiał się pan bocian.
– Co my teraz zrobimy, gdzie zamieszkamy? – martwiła się pani bocianowa.
Nieoczekiwanie do rozmowy dołączył mały wróbelek, który siedział na gałęzi obok, w swoim małym gniazdku.
– Jesienią po waszym odlocie nawiedziła nas bardzo silna wichura. To ona rozwaliła stodołę i wasze gniazdo.
– Nie mam już naszego gniazda. Chyba będziemy musieli wrócić z powrotem do ciepłych krajów – smutnym głosem stwierdził pan bocian.
– To niemożliwe. Podróż tutaj była bardzo męcząca, nie dam rady raz jeszcze pokonać taka długiej drogi – użalała się pani bocianowa.
– Możecie zamieszkać na tym dębie – zachęcał mały wróbel, dodając – ja również kiedyś miałem gniazdo pod dachem stodoły. Po jej zniszczeniu uwiłem sobie gniazdko tutaj. To bardzo solidne i mocne drzewo. Nawet silna wichura nic mu nie zrobiła.
– To jest dobry pomysł, ale nasz gniazdo jest dużo większe od twojego. Nie wiem czy to drzewo wytrzyma taki ciężar – zastanawiał się pan bocian.
– To jest dąb, bardzo mocne drzewo, a tuż nad waszymi głowami jest gruby konar, doskonałe miejsce na gniazdo – zachęcą wróbelek.
– Nasze gniazdo jest nie tylko ciężkie, ale także bardzo długo się go buduje. Czy zdążymy je zbudować nim zniosę jajka? – zastanawiał się pani bocianowa.
– Ja chętnie pomogę – zaoferował się wróbelek, dodając – jestem mały, ale bardzo szybko latam. Zresztą na tym drzewie mieszka wiele innych ptaków. Myślę, że one również chętnie pomogą.
Tak też się stało. Wszyscy mieszkańcy dębu pomagali bocianom w budowaniu nowego gniazda. Już po kilku dniach było ono gotowe. W samą porę, bo pani bocianowa właśnie zniosła w nim jajka. Wszyscy mieszkańcy dębu bardzo się zaprzyjaźnili. Wieczorami słychać tam było ptasie śpiewy, a rano bociani klekot. Wszyscy tworzyli jedną, wielką, ptasią rodzinę.
 
Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania dotyczące tekstu( staramy się, aby to były odpowiedzi całymi zdaniami)
-na czym stało pierwsze gniazdo bocianów?
-Co się stało ze stodoła?
-Kto udzielał rad bocianom?
-Na jakim drzewie powstało nowe gniazdo?
 
Ciekawa jestem, czy dzieci widziały kiedyś bociana i jego gniazdo?! Jest naprawdę wielkie! Możecie to zobaczyć oglądając film: Przygód kilka wróbla ćwirka odc.1
 
Proszę, może dzieci spróbują zbudować ze słomek do picia takie gniazdo! Miłej zabawy!

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 23.03.2020r

Potrafimy segregować śmieci

  1. Słuchanie opowiadania G.Kasdepke połączone z rozmową kierowaną (ćwiczenie koncentracji uwagi podczas czytanego tekstu i umiejętności odpowiedzi „na temat”)

Śmiecenie

    Babcia Joasia trochę się obawiała zabrać Kubę i Bubę do kina- bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał ; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w ostatni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli „dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli ładnie i czysto ubrani- innymi słowy: „Nie te dzieci!”…

– Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? – szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy.

– Prawie  – odszepnął Kuba. – Jesteśmy kulturalni do litery „s”…

– Jak to? –  zdziwiła się babcia Joasia.

Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.

– Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s” – wyjaśniła szeptem Buba. – Czyli od „autograf” do „sztućce”…

– No, no…- zdziwiła się babcia Joasia.

Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

– A o śmieceniu nic tam nie było?…- jęknęła, patrząc na walające się u stup Kuby i Buby papierki od słodyczy.

– No co ty, babciu?! – Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem. – Nie znasz alfabetu?!

– Właśnie poparła go Buba.- „Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”!…

Grzegorz Kasdepke „Śmiecenie” „Bon czy ton…Savoir- vivre dla dzieci”

                                                               Łódz 2004, s. 118-119.

Zachęcamy dziecko do wypowiedzi na  temat opowiadania (rozmowę tak prowadzimy aby dziecko doszło do wniosku, że każdy powinien po sobie sprzątać):

Kto był głównym bohaterem opowiadania? W jakie miejsce wybrali się bohaterowie? Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie? Co niewłaściwego zrobili? Jak powinni się zachować? Czy wiesz, dlaczego nie można śmiecić? Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?      

  1. Co do czego wrzucamy? – burza mózgów (rozwijamy umiejętność klasyfikowania przedmiotów według określonego kryterium i poczucia zasadności segregacji śmieci)

Zapoznajemy dzieci z zasadami i sposobami segregacji śmieci w domu. Pokazujemy dzieciom kosze na śmieci lub worki o określonych kolorach (kosze na obrazku). Zadając pytania pozwalamy dziecku wykazać się już posiadaną wiedzą na ten temat. Organizujemy zabawę w segregowanie śmieci wykorzystując domowe śmieci i worki lub wykorzystując przygotowane z dzieckiem rysunki koszy do segregacji i zdjęci produktów spożywczych z gazetek reklamowych.

Link do krótkiego filmu edukacyjnego dotyczącego dzisiejszego tematu

„Rady na odpady” – bajka edukacyjna https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k     

Rodzina Treflików „Śmieci”  https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 23.03.2020r

„Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „W””

  1. Słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej „Waga Waldka”

Ewa i Waldek są rodzeństwem. Ewa bardzo lubi bawić się lalkami. Jej ulubione lalki to: Wanda, Gabi i Walerka. Dziewczynka często wychodzi na podwórko, aby pojeździć na wrotkach. Ma je już dość długo i potrafi bardzo dobrze na nich jeździć. Wczoraj mama Ewy i Waldka kupiła nową wagę. Waga najbardziej spodobała się Waldkowi.  Dzisiaj waży na niej winogrona i kiwi – swoje ulubione owoce. Chce jeszcze zważyć szklankę z wodą i lalki Ewy.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania:

  • Kim są Ewa I Waldek?
  • Czym lubi bawić się Ewa?
  • Na czym lubi jeździć Ewa?
  • Co wczoraj kupiła mama Ewy i Waldka?
  • Komu najbardziej spodobała się waga?
  • Co Waldek waży na nowej wadze?
  • Jakie są ulubione owoce Waldka?
  1. Na ilustracji w książce dzieci wyszukują rzeczy na głoskę „W” (s. 38). Dzieci które nie mają książek mogą wykonać to zadanie na innym obrazku.
  2. W dowolnym tekście należy pokazać dziecku drukowaną literkę „W” małą i wielką
  3. Z wałeczka plasteliny dzieci na kartce układają „W” małe i Literki proszę przyozdobić kaszą, ryżem lub koralikami.

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek 23.03.2020r

Witaj Wiosno!
Teatrzyk na podstawie tekstu A. Galicy, zapoznanie z oznakami nadejścia wiosny.
Rodzic razem z dzieckiem przygotowuje wiosenną scenę teatralną oraz potrzebne do niego sylwety (chomika, słonka, chmurek, kwiatów, ptaków, bociana, wierzbowych kotków) . Rozmawia na temat wiosny i jej charakterystycznych oznak, a następnie prezentuje treść opowiadania, inscenizując je sylwetkami, a dziecko zapamiętuje jak najwięcej informacji dotyczących oznak wiosny:
 
Chomik szuka wiosny
Pewnego dnia mały chomik obudził się w swojej noce na skraju lasu. Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką i wyszedł z nóżki szukać wiosny. 
-Zimno-mruknął zasady Chomik.
Rozejrzał się dookoła,  ale wiosny nigdzie nie było. Na gałązkach wierzby siedziały małe, puchate wierzbowe kotki.
-Co robicie tak wysoko?- spytał Chomik.
-Rośniemy,  rośniemy – zawołały wierzbowe kotki.
-A wiosny nie widziałyście?- spytał  Chomik.
Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i  Chomik nie usłyszał,  co mówią wierzbowe kotki.
Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki.
-Halo- zawołał do nich Chomik- czy nie widziałyście wiosny?
A wtedy jedna z chmurek zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu.
-Brrr… – skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki.
-Może wy widziałyście wiosnę? -spytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić.
Chomik poszedł dalej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd.
– Może wy wiecie,  gdzie jest wiosna?- zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie usłyszały głosu Chomika.
– Muszę iść dalej, tutaj jeszcze nikt wiosny nie spotkał- mruknął do siebie.
Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam… Na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadał wysoko głowę i przyjrzał się  boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone.
A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał:
– Coś podobnego! Ta żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że to już wiosna!- i odleciał.
A Chomik powędrował dalej szukać wiosny.

  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 23.03.2020r

KRĄG TEMATYCZNY:  Duzi i mali obrońcy przyrody

TEMAT DNIA: Potrafimy segregować śmieci

Propozycje zadań porannych:

1.“Ułóż to co ja” -zabawa matematyczna, układanie rymów z wykorzystaniem kolorowych nakrętek.

Rodzic układa różne rymy, np. jedna zakrętarka , odstęp, dwie zakrętki; zakrętka czerwona, zakrętka niebieska. zadaniem dziecka jest ułożenie rytmu według wzoru.

  1. Słuchanie opowiadania ‘Śmiecenie” (Rodzic czyta opowiadanie):

Babcia Joasia trochę obawiała się zabrać Kubę i Bubę do kina -bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał; wkrótce miał zostać  mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w sobotni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli “dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli nawet ładnie i czysto ubrani-innymi słowy:”Nie te dzieci!”…

-Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier?-szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szaleją nawet za bardzo papierkami od  słodyczy.

-Prawie- odszepnął Kuba-jesteśmy kulturalni do litery”s”…

Jak to?-zdziwiła się  babcia Joasia.

Siedzacy z tyłu ludzie sykneli niecierpliwie.

-Znamy wszystkie hasła od litery “a”do litery”s”-wyjaśniła szeptem Buba. -Czytali od “Autograf”do “Sztućce”…

-No, no…zdziwiła się babcia Joasia.Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

-A o śmieceniu nic tam nie było?…-jęknęła, patrząc na walające się u stóp Kuby i Buby papierki od słodyczy.

-No co ty, babciu?!-Kuba spojrzał na nią ze zdziwieniem. -Nie znasz alfabetu?!

-Właśnie -poparła go Buba.- Śmiecenie “jest dopiero na literę?”ś”!…

Po odczytaniu opowiadania rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat treści opowiadania:

Kto był głównym bohaterem opowiadania ?, W jakie miejsce wybrali się bohaterowie ?, Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie?, Co niewłaściwego zrobili?, Jak powinni się zachowywać ?, Dlaczego nie wolno śmiecić?, Co by było gdyby ludzie nie sprzątali?. A czy te rzeczy mogłyby się jeszcze jakoś przydać ? 

3.Recyklingowa zabawa 

Rodzic pokazuje karton po butach, bądź innym dostępnym w domu kartonie z pytaniem co z tym można zrobić?  np zabawki:)

-budowanie dla dzieci to świetna zabawa dla dziewczynek- domek dla lalek- krótki filmik jak można wykonać go samodzielnie  w domu  z pomocą rodziców https://www.youtube.com/watch?v=NeBR32X4OiY

 i dla chłopców (garaż, parking) potrzebne będą  różnego rodzaju pudełka i kartony , rolki po papierze toaletowym  https://www.youtube.com/watch?v=N3HTwhZXyzI


  • -

Propozycje zabawa dla Gruszeczek – 23.03.2020r

Słuchanie wiersza Tomasza Plebańskiego „Astronauta”

Cele zadania : Rozwijanie uważnego słuchania i poznanie nowych słów związanych z kosmosem

Co tu robić? Nudzi mi się… Nudzą klocki, nudzi misiek,

Nudzą kredki, nudzi auto… Wiem! Zostanę astronautą!

W szopie z drugiej strony domu, zrobię stację kosmodromu.

Jabłka w sadzie to planety, a jaskółki to komety.

Sień to Mars! A tamta ściana, to Mgławica Magellana!

Studnia będzie czarną dziurą. Lampa? Gwiazdą. Tylko którą?

Trzy, dwa, jeden, zero, zero… Startujemy! Och! Meteor!

Aj, nabiłem sobie guza!… Start! Kierunek Betelguza!

* *Betelguza to wyjątkowa planeta. Można ją zobaczyć tylko wtedy, gdy niechcący uderzy się w głowę. Prawdziwa gwiazda nazywa się Betelgeza i znajduje się w gwiazdozbiorze Oriona.

Rodzic inicjuje rozmowę na temat treści wiersza, wyjaśnia znaczenie słów:

  • Kosmodrom – to port kosmiczny, centrum lotów kosmicznych, miejsce, gdzie przeprowadza się starty statków kosmicznych oraz starty i lądowania promów kosmicznych.
  • Kometa – to małe ciało niebieskie składające się z lodu i pyłu kosmicznego. Wyglądem przypomina gwiazdę
    z długim warkoczem.
  • Mgławica Magellana to galaktyka położona w pobliżu Drogi Mlecznej.
  • Meteoryty to skalne okruchy, niektórym udało się przedostać przez warstwy atmosfery Ziemi i dotrzeć do jej powierzchni, dlatego często są nazywane spadającymi gwiazdami.

Załącznik:

kosmiczna rakieta

Zadanie kosmos

Memory układ słoneczny


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 23.03.2020r

W tym tygodniu zachęcamy do podjęcia zadań związanych z ekologią.

Ochrony środowiska dziecko powinno się uczyć od najmłodszych lat. Po co? Chodzi nie tylko o to, aby nauczyło się odróżniać pojemniki na plastik od tych na papier. Przede wszystkim chodzi o to, aby wyrosło na wrażliwego, odpowiedzialnego człowieka.

Proponujemy obejrzenie bajki edukacyjnej-proekologicznej. Znajdziecie ją Państwo na poniższej stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Teoria to jednak nie wszystko, dlatego zachęcamy do działania praktycznego:

Segregujcie śmieci. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, obok kosza na śmieci postawcie wraz z dzieckiem pojemniki na produkty, które można poddać recyklingowi. Przeznaczcie oddzielne pojemniki na szkło, papier, plastik, puszki i resztki organiczne. Możecie przykleić odpowiednie napisy na pojemnikach albo umieścić rysunki butelki, pudełka, kartek papieru itp.

Zachęcamy do zabaw z wykorzystaniem korków od butelek. Przykłady zabaw, które mają na celu między innymi  rozwijanie motoryki małej, percepcji wzrokowej, utrwalanie nazw kolorów, znajdziecie Państwo pod poniższym adresem: https://www.youtube.com/watch?v=rX91C141q5g

Dla rozładowania napięcia i stresu zachęcamy do sięgnięcia po książkę stworzoną przez ojca i syna: „Kapitan Milczoch, Kot W Butach i Ser Adam. Bajki małe i większe” , autor: Jan Śnieg i Adam. Książka zawiera opowiadania bawiące nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Niech będzie ona inspiracją dla Państwa do tworzenia historii, bajek z własnymi  pociechami.