• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 26.03.2020r

Ekologiczna gra

W tej zabawie proponujemy przygotowanie z dzieckiem gry, którą znają chyba wszyscy dorośli. Jest to kółko i krzyżyk. Środki dydaktyczne: karta papieru, pisak,nakrętki od napojów w dwóch kolorach, skrawki papieru samoprzylepnego. Przygotowujemy planszę o 9 polach 5×5 cm oraz 10 nakrętek od butelek/ pudełek po zapałkach czy metalowych wkładów od podgrzewaczy. Na pięciu nakrętkach umieszczamy znak x – rysujemy markerem bądź przyklejamy paski papieru samoprzylepnego.

Przebieg gry: gracze wybierają swoje pionki( kółko bądź krzyżyk) i naprzemiennie umieszczają je na planszy w celu   zaznaczenia 3 pól w jednej linii (poziomo, pionowo bądź na skos). Wygrywa osoba, która pierwsza wykona zadanie.

Cel: dziecko

– wie, że niektóre odpady mogą być ponownie przetworzone na nowe rzeczy

– przestrzega zasad gry

-przewiduje swoje działania

Dzielny ekolog to…”– rozmowa z dzieckiem. Odwołując się do wiedzy i własnych doświadczeń zachęcamy   dziecko do wypowiedzi na temat: Kto to jest ekolog? Co trzeba zrobić, aby żyć ekologicznie? Wymieniamy codzienne czynności, które mają duże znaczenie i które można wykonywać każdego dnia, żeby dbać o nasze środowisko. Może tu być wymienione segregowanie śmieci, gaszenie światła, nie marnowanie jedzenia… Tworzymy siatkę pojęć proekologicznych. Zachęcamy dziecko do stosowania konkretnych działań na co dzień.

Cel: dziecko

-dzieli się swoimi pomysłami

-rozumie, że czynności codziennego dnia mogą wpływać na ochronę środowiska

Sprzątamy las”– karta pracy. Skreśl wszystko, co nie powinno się znaleźć w lesie. Policz i zapisz w pustych polach, ile śmieci danego rodzaju znalazłeś.

Cel: dziecko

– rozwija spostrzeżenie

– przelicza i zaznacza prawidłową ilość

– jest zainteresowane otaczającym światem i rozumie, że nie wolno go niszczyć

załącznik sprzatamy-las-karta pracy

Udanej zabawy! – Wychowawczynie 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 26.03.2020r

„Rachunki Pani Wiosny”

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek.

Przyszła wiosna do lasku, z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące, to kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy,

oblicz proszę ile kwiatków wyszło, spod zimowych pierzynek ?

 

Stąpa wiosna po łące, zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany, powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

 

Siedziało dziesięć jaskółek, za sosnowej gałązce

pięć odleciało, ile teraz jaskółek będzie z gałązki spoglądało ?

 

W ogrodzie na grządce, rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała, bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie, promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków, trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny, ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

 

Zabawka zręcznościowa „Złap kurczaka”

Potrzebne nam będą: butelka po kefirze, pojemnik po kinder niespodziance, sznurek, nożyczki, gwoździk, czarny i czerwony marker.

Zabawka zręcznościowa krok po kroku

– Przecinamy butelkę na pół i wycinamy na kształt skorupki jaja pękniętego na pół (butelkę można ozdobić)

– Gwoździkiem przedziurawiamy plastikową zakrętkę oraz pojemniczek po kinder niespodziance.

– Przewlekamy przez powstałe dziurki sznureczek i zawiązujemy supełki z jednej strony przy nakrętce, a z drugiej przy pojemniczku po kinder niespodziance.

– Na pojemniczku malujemy czarnym markerem oczy, czerwonym dziób oraz wycinamy z czerwonej taśmy grzebień i przyklejamy na czubku jaja.

Przykręcamy nakrętkę do wyciętej części butelki.

………………………………………………………………………………………………………………………………………

„Domek fasolki”- zakładamy mini szklarnię.
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
18. Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. dotyczącymi życia roślin.
12. Rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych.
1. Założenie mini szklarni.
Potrzebne materiały: woreczek strunowy/ koszulka biurowa, nasiona fasoli, wata, woda, szablon „domku fasoli”

       
Postępowanie: Do woreczka strunowego wkładamy watę, zwilżamy ją wodą. Wkładamy kilka nasion fasoli. Zamknięty woreczek za pomocą taśmy klejącej mocujemy na szybie okna. Kolorujemy szablon domku. Z pomocą rodziców wycinamy jego środek. Przyklejamy szablon domku do woreczka z fasolką.
W następnych dniach obserwujemy rozwój fasolki. Rozmawiamy na temat warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.
2. „Fasolkowe kształty”- układanie kształtu koła, trójkąta, kwadratu z nasion fasoli, układanie kompozycji wg własnej inwencji.
Jeżeli nie mają Państwo materiałów potrzebnych do założenia mini szklarni, można przybliżyć dziecku proces rozwoju rośliny wykorzystując zasoby internetu.

Czekamy na fotorelacje pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu

Kochane Truskaweczki – pomimo odległości serdecznie o Was myślimy… Podczas zajęć w przedszkolu, ćwiczymy abyście nauczyli się pięknie pisać, dlatego przesyłam Wam moi mili ćwiczenia grafomotoryczne. Z przesłanego pliku cwiczenia-grafomotoryczne proszę w miarę możliwości dokonać wydruku i stworzyć zestaw ćwiczeń. Plik po wydruku stworzy książeczkę, z którą Państwa pociechy będą mogły pracować każdego dnia. Powstałe książeczki ćwiczeń przynosimy do przedszkola kiedy tylko będziemy mogli się spotkać:)

Pozdrawiamy 🙂


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 26.03.2020r

Drodzy rodzice bardzo ważne w rozwoju dziecka jest usprawnianie motoryki małej (czyli usprawnianie dłoni, palców i nadgarstka) oraz motoryki dużej (czyli usprawnianie ogólnej sprawności fizycznej). Codziennie będę przesyłała ćwiczenia, które należy wykonać z dziećmi w domu.

  1. Ćwiczenia motoryki dużej
  • Wstawanie , siadanie, przykucanie
  • Podrzucanie i łapanie zabawki np. pluszak
  • Stanie na jednej nodze

Ćwiczenia dzieci mogą wykonać dwa razy dziennie

  1. Ćwiczenia motoryki małej

Na stole rozsypujemy drobne elementy (groch, fasola, guziki) – dzieci zbierają je przy użyciu kciuka i palca wskazującego

  1. Ćwiczenia oddechowe „Rozpędzamy deszczowe chmurki”

Dzieci leżą na plecach. Unoszą ręce do góry i kolistym ruchem „rozpędzają” chmurki. Następnie robią wdech nosem i wydech ustami.

  1. Jak wyglądają chmurki” – oglądanie ilustracji

Dzieci wypowiadają się na temat wygląd chmur pierzastych, kłębiastych – porównywanie ich wyglądu. Proszę zwrócić uwagę, żeby dzieci wypowiadały się całym zdaniem.

  1. Tęczowa chmurka” – praca plastyczna
  • Na niebieskich kartkach dzieci odrysowują z szablonu 2 chmurki i wycinają je
  • Z kolorowej bibuły wycinają paski o szerokości 2 cm
  • Wycięte paski przyklejamy w dolnej części chmurki
  • Obie chmurki przyklejamy ze sobą
  1. Głoskowanie wyrazów – 5 przykładów dziennie

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 26.03.2020r

Zabawy na dziś

Cele:

  • kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 5

  • stopniowanie od najmniejszego do największego

  • poznawanie liczebników porządkowych

  • utrwalenie znajomości kolorów

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

Załącznik: Rakieta

  1. Połącz linią rakiety od najmniejszej do największej

  2. Używając liczebników porządkowych przeliczamy ilość rakiet

  3. Kolorujemy rakiety wg instrukcji:

    • Rakiety najmniejsza i największa są czerwone.

    • Rakieta druga jest żółta

    • Rakieta trzecia jest zielona

    • Rakieta czwarta jest niebieska

Zabawa relaksacyjna – kosmiczna cisza.

Dziecko leży na plecach na podłodze. Próbuje wytrzymać nieruchomo, nie wydając żadnego dźwięku, nasłuchując odgłosów z kosmosu przez około minutę. Można nastawić budzik lub minutnik.


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 26.03.2020r

Grasz w zielone?

Gram! 

Masz zielone?

Mam!

To pokaż!

Kochane dzieci, dobrze wiecie, że kolor zielony to ulubiony kolor zieleni. Dzisiaj przez cały dzień szukamy tego koloru! Może jakieś zabawki? może nakrętki? może skarpetki? Jestem ciekawa czy dużo zielonych rzeczy znajdziecie… A teraz posłuchajcie bajeczki o zielonej kredce.

Bajka o zielonej kredce-Agnieszka Galica

Pewnego dnia, bardzo wcześnie rano, kiedy wszyscy jeszcze spali, w małym pudełku spały także kolorowe kredki.

Spała kredka niebieska, której śniło się niebo, spała kredka pomarańczowa i śniły jej się pomarańcze, żółtej kredce przyśniła się żółta cytryna, a zielonej kredce nic się nie śniło, bo właśnie się obudziła. Przeciągnęła się, ziewnęła i cichutko wyszła z pudełka. Rozejrzała się zielona kredka dookoła i zobaczyła, że wszyscy jeszcze śpią.
– Zrobię im niespodziankę i narysuję coś ślicznego – mruknęła i szur-szur-szur, narysowała wielkiego, puszystego, zielonego kota.
– Pobudka! – zawołała zielona kredka. – Pobudka, zobaczcie, co wam narysowałam!
Zaspane kredki wstawały powoli, ziewały, przecierały oczy ze zdumienia i… nagle wszystkie zaczęły się śmiać:
– Co to za kot, zielony kot, kto to widział zielonego kota!
Zielona kredka jeszcze bardziej pozieleniała ze złości:
– Co wam się nie podoba? Czy kot nie jest piękny? Ma sterczące uszy, długi ogonek i puszyste futerko. – Tak, ale kot nie może być zielony – powiedziały kredki.
Zielona kredka była bardzo zasmucona.
– Tak się starałam, a wam się nie podoba.
– Nie martw się, ty możesz narysować piękną, zieloną trawę i zielone listki, i zielony las, i zielony ogórek, i…
Ale zielona kredka już nie słuchała, zabrała się szybko do roboty i narysowała – wiesz co? – narysowała zieloną żabkę.

Zadanie: Narysujcie zieloną kredką to samo co w w bajeczce.

Praca plastyczna ,,Wesołe Rybki”

do pracy potrzebne będą:
klej biurowy
kolorowe papilotki na muffinki
kolorowe kartki z bloku rysunkowego
Słomka plastikowa
biała farba
kreatywne oczy

Papilotki dają nam możliwość tworzenia dowolnej pracy plastycznej poniżej przedstawiam państwu propozycje wykonania Kolorowych Rybek

Prace plastyczne to świetna zabawa dla dzieci w tym trudnym czasie, rozwijają ich zdolności manualne, a także percepcję wzrokową.

Miłej Pracy!


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 26.03.2020r

Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz (wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego). Następnie spróbujcie omówić z dzieckiem sposoby oszczędzania prądu

Darek i Marek niedaleko mieszkali,
byli w jednym wieku, lecz się nie znali.
Mieli podobne gusty i zainteresowania,
podobne meble i podobne mieszkania.
Na tym ich podobieństwo się kończy,
bo więcej ich jednak dzieli niż łączy.
Darka mieszkanie bardzo się wyróżniało:
wiele jasnych lamp je rozświetlało,
żarówki w lampach o dużej mocy,
świeciły u Darka w dzień i w nocy.
Marek tak dużo lamp nie używał,
oświetlał tylko te pomieszczenia, w których przebywał.
Wyłączał oświetlenie, gdy było zbędne,
a żarówki w lampach miał energooszczędne.
Darek właśnie kąpie się zmęczony,
telewizor w pokoju zostawił włączony!
W kuchni otwarte drzwiczki lodówki,
a w pralce piorą się dwie tenisówki,
garnek bez pokrywki na ogniu paruje,
tak Darek kolację przygotowuje!
Marek od dawna ma dobre nawyki
wyłącza niepotrzebne odbiorniki!
Zawsze obiady w szybkowarze gotuje,
a jego EKO-pralka mało prądu potrzebuje!
Wie, że włączony komputer, gdy go nie używa,
cały czas prąd elektryczny zużywa!
Marek, gdy otrzymuje rachunek, nie boli go głowa,
oszczędność to dla niego rzecz prosta, wręcz odruchowa!
Darek, gdy widzi za prąd elektryczny rachunek,
zaraz prosi całą rodzinę o ratunek!
Gdyby Darek Marka odwiedził w jego mieszkaniu,
pomyślałby sam o oszczędzaniu!
Uwierzyłby, że możliwe jest racjonalne i ekologiczne
korzystanie z energii elektrycznej!

Zgaście światło. Pokaż dziecku, co by było, gdyby nie było elektryczności. Wyłączcie światło, telewizor i posiedźcie pół godziny przy świecach. Taki ekologiczny wieczór powtarzajcie np. raz w miesiącu, ale tylko pod warunkiem, że dziecku ten pomysł się podoba. W innym wypadku ekologia może zacząć kojarzyć mu się z niemiłymi wyrzeczeniami.

Wykonajcie eksperyment:

Czy dym jest brudny?” – zabawa badawcza polegająca na umieszczeniu białego talerzyka nad płonącą świeczką, wyciągnięcie wniosków.

Na koniec zachęcamy do wykonania ćwiczenia grafomotorycznego „Żarówka”. Gotową kartę pracy do druku znajdziecie Państwo na stronie: https://www.printoteka.pl/el/materials/item/433

W przypadku kiedy nie ma możliwości wydruku karty pracy, niech rodzic narysuje żarówkę samodzielnie, a dziecko poprawi obrazek po śladzie. Prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego.


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 26.03.2020r

Praca plastyczna pt. „Wiosenny kwiat- Hiacynt”.

Będzie ona doskonałą okazją do doskonalenia umiejętności manualnych Państwa pociech.

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
8.Wykonywanie własnych eksperymentów farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
• Kolorowe kartki z bloku (zielone przeznaczone na wykonanie łodygi oraz liścia, pozostałe kolory uzależnione są od tego jaki kolor kwiatka Państwo wybiorą)
• klej,
• nożyczki
Sposób wykonania:
1. Składamy kolorową kartkę z bloku np. w kolorze niebieskim na pół.
2. Z jednej połowy złożonej kartki wycinamy owal.
3. Druga połowa kartki posłuży nam do wykonania ,,płatków” rośliny.
4. Płatki tworzymy wycinając paski o szerokości ok.1cm i dł. ok.8 cm. (ilość płatków uzależniona jest od Państwa upodobań)
5. Każdy pasek kleimy klejem tak ,aby powstały małe koła, które przyklejamy do wyciętego wcześniej owalu.
6. Składamy kartkę w kolorze zielonym na pół.
7. Z połowy kartki wycinamy pasek o szerokości ok.1cm i dł. ok 15cm, który będzie stanowił łodygę rośliny. Z pozostałej części kartki wycinamy liść.
8. Otrzymaną łodygę łączymy klejem z owalem.
9. Do łodygi przyklejamy liść.

Eksperyment: „Jak uratować kostkę lodu”
Drodzy Rodzice pokażmy dzieciom zjawisko uratowania kostki lodu, która w naturalnych warunkach szybko się roztapia.
Potrzebujemy:
Talerzyk, kostkę lodu, nitkę, sól.
Na talerzyk kładziemy kostkę lodu i prosimy dziecko aby za pomocą nitki podniosło kostkę (nie możliwe). Następnie prosimy, aby położyło nitkę na kostkę i posypało solą. Po chwili prosimy o podniesienie kostki za pomocą nitki (dzięki soli nitka przyklei się do lody i umożliwi podniesienie kostki)
Życzymy dobrej zabawy!!:)

Czekamy na Państwa foto relację magdalena.harmatiuk@onet.eu


  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 25.03.2020r

  1. Gdzie wędrują śmieci? (Wdrażanie do posługiwania się pojęciami proekologicznymi)

Zachęcamy dziecko do wypowiedzenia się na temat drogi śmieci od momentu ich powstania do miejsc ich gromadzenia, utylizacji, przerobu. Następnie możemy pokazać korzystając z opakowań znak recyclingu i wyjaśnić jego znaczenie. Dla poszerzenia wiedzy na temat wędrówki śmieci można skorzystać z filmu edukacyjnego np. Segreguj odpady to opłaca się nam wszystkim https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE

  1. Dzieci wykonują samodzielnie na kartce znak recyclingu dowolną techniką lub rysują śmieciarkę, można też wykorzystać kolorowankę do druku do wykonania po śladzie http://www.cauchy.pl/kolorowanki-1/rysowanie-po-sladzie-do-druku-dla-dzieci/smieciarka/
  2. Dzieci potrzebują ruchu zachęcamy je do posprzątania własnego pokoju bawiąc się w śmieciarkę lub organizujemy zawody w trafianiu kulkami z gazet do celu np. kosza. Po zabawie sprzątają po sobie. Podczas zabawy stwarzamy sytuacje podczas których umożliwiamy dziecku przeliczanie posprzątanych rzeczy czy kulek, które trafiły do celu.


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 25.03.2020r

Wiosną wszystko rośnie!
Wyjrzyj przez okienko i przyjrzyj się gałązkom. Czy widzisz male , zielone pączki? albo żółte kwiatki? A może zobaczysz jeszcze krokusy na trawie?
Ciekawa jestem co jest potrzebne do tego, żeby wszystko obudziło się do zycia?( woda, słonko).
A czy dzieci też rosną? A co jest potrzebne, żeby dzieci rosły…pamiętacie? kiedyś już rozmawialiśmy na ten temat!(jedzenie, picie, sen i całuski od rodziców!!!).
Zadanie na dzisiaj.
Załóż mini ogródek. Do doniczki z ziemią, piaskiem wsadżcie proszę cebulę, może czosnek, a może macie ziarenka rzeżuchy…
Obserwujcie, czy wypuszcza zielone kiełki.
A mamusia, lub tatuś niech zaznaczą na framudze drzwi ile macie wzrostu. Za kilka tygodni sprawdzicie czy też rośniecie!
Czego bardzo Wam życzę!
Zadanie plastyczne:
Na papierze pędzelkiem czarną farbą dzieci malują patyczki(różny kształt). Potem paluszkiem umoczonym w żółtej, lub zielonej farbie malują pączki listków, bądż kwiatki.
Proszę posłuchajcie tez piosenki „w naszym ogródeczku”  https://youtu.be/fdhmWn8bi7o
Co tam robią dzieci? i po co?

  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 25.03.2020r

Temat: Wiosna nadchodzi z całą paletą barw.  Słuchanie literatury dziecięcej.

 Kolory tęczy – Agnieszka Borowiecka

Pewnego wiosennego dnia w Tęczowej Krainie pojawiło się na niebie kilka pierzastych chmur, z których spadł pierwszy wiosenny deszcz. Zaraz jednak zachodni wiaterek rozwiał kłębiaste obłoki i spoza chmur wystrzeliły ciepłe słoneczne promienie. Wszyscy mieszkańcy Tęczowej Krainy zadarli główki, wypatrując na niebie kolorowej tęczy, która zwykle w takich okolicznościach mieniła się przepiękną paletą barw. Lecz tym razem na wielkim nieboskłonie nie rozbłysła ani jedna kolorowa smużka.

– Nie do wiary!- szepnął jeż, skulony pod paprociowym liściem, gdzie schronił się przed deszczem.

– Coś musiało się stać!- zaszumiała zaniepokojona paproć.

– Może tęcza się rozchorowała- martwiły się mrówki.

– Albo przeprowadziła się do jakiejś innej krainy – rzekł strapiony żuk.

Wtem na gałęzi rozłożystego buka przysiadła sójka i obwieściła wszystkim, że w tym roku tęczy nie będzie.

– To niemożliwe!- krzyknął jeż.

– Ależ tak- odparła sójka. – Tęcza strasznie się wstydzi, gdyż jej suknia przez zimę całkiem wyblakła i straciła swe piękne kolory.

Jeżyk bardzo się zasmucił, ponieważ całą zimę czekał na to, by wreszcie ujrzeć tęczę. Zaraz więc zwołał wszystkich mieszkańców Tęczowej Krainy na naradę.

– Musimy pomóc Tęczy odzyskać jej barwny strój- powiedział z przekonaniem, gdyż był pewny, iż mieszkańcy krainy zrobią wszystko, by tęcza znów pojawiła się na niebie. Pierwsza zgłosiła się biedronka, która zgodziła się podzielić z Tęczą swym czerwonym kolorem. Tulipan obiecał oddać tęczy troche pomarańczowego, a żonkile pokiwały ochoczo główkami mówiąc, że mają aż nadto żółtego koloru i chętnie pomogą w tej trudnej sytuacji. Żabki na spółkę z trawami ustaliły, że to one dostarczą koloru zielonego. A szafirki postanowiły przekazać cały kolor granatowy jaki miały w zapasie. Fiołki zaś obiecały zaopatrzyć tęczę w kolor fioletowy, tak by już żadnej barwy im nie brakowało.

– Wspaniale ucieszył się jeż, myśląc że sprawa została załatwiona. Lecz wtem do głosu doszedł bocian, który najlepiej widział tęczę ze swego gniazda: Wciąż brakuje nam jednego koloru. Mamy czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, granatowy i fioletowy. Lecz zawsze pośrodku tęczowego łuku widnieje piękna niebieska smuga, bez której tęcza nie byłaby sobą.

Zapadła ponura cisza. Wszyscy popatrzyli po sobie z lekkim rozczarowaniem, gdyż nikt nie miał niebieskiego koloru, którym mógłby podzielić się z tęczą .

– Co robić?- westchnął ciężko jeż. Aż tu nagle spośród gęstych traw wychyliła się mała niebieska główka z trzęsącymi się piórkami na czubku. Chwilę potem zielona gęstwina ugięła się pod rozłożystym ogonem i oczom wszystkich ukazał się paw, w całej swej okazałości. Jego długa szyja lśniła niebieskim kolorem, dokładnie takim jakiego brakowało tęczy do kompletu. Tak więc mieszkańcy Tęczowej Krainy podzielili się z tęcza swoimi kolorami. A gdy następnym razem słońce zaczęło przepychać się na niebie z deszczowymi chmurami, na horyzoncie zajaśniała wielka kolorowa smuga- tak wyraźna i barwana jak nigdy dotąd, gdyż jej kolory wzięły się z przyjaźni.

  1. Dzieci uważnie słuchają opowiadania. Następnie próbują wymienić wszystkie kolory tęczy, zwierzęta i rośliny występujące w opowiadaniu.
  2. Tworzymy kolory tęczy– zabawa plastyczna.

Potrzebujemy pojemników z farbami w kolorach podstawowych (Czerwony, Żółty, Niebieski). Wraz z dzieckiem spróbujmy zastanowić się jakie dwa kolory trzeba połączyć, żeby uzyskać kolor: • Pomarańczowy, • Zielony, • Fioletowy. Mieszamy farby aby uzyskać odpowiedni kolor pochodny.  Wspólnie omawiamy jakie powstały kolory. Spośród powstałych kolorów dzieci wybierają te, które kojarzą im się z wiosną, uzasadniając swój wybór. Następnie tworzymy dowolną  prace plastyczną na podstawie opowiadania „Kolory Tęczy”

Kompozycja przestrzenna z papieru – ”Tęcza”.

Aby dzieci mogły stworzyć własną tęczę zachęcamy do wykonania  tęczowej pracy plastyczne

Do jej wykonania potrzebujemy:

  • kartka papieru białego A4,
  • kolorowe kartki papieru ( mogą być białe kartki pokolorowane kredkami lub pomalowane farbami)
  • czarny mazak
  • rolka po papierze toaletowym
  • sznurek

Kolejne kroki do wykonania takiej pracy plastycznej zamieszczone są na stronie internetowej: http://krokotak.com/2018/04/rainbow-craft/ 

„Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

Wiosenne zgadywanki – rozwiązywanie zagadek słownych

Wiszą frędzelki
Kto ich dotyka
Ten zamieni się
W Chińczyka (leszczyna)

Mleczka nie piją, Myszek nie jedzą
Te bure kotki, na drzewie siedzą (kotki wierzbowe)

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy
Zima grzeje słabo, latem z całej mocy (słońce)

O szyby dzwoni
Gdy chmura łzy roni (deszcz)

Pascale Vedere d`Auria– „Powrót Jaskółki”

Zachęcam do przeczytania dzieciom bajki, którą znajdą Państwo na stronach internetowych.