• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 03.04.2020r

Cele:

  • umuzykalnianie dzieci;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • wzmacnianie mięśni nóg;
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • wdrażanie do rywalizacji;
  • rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami;
  • rozwijanie motoryki dłoni;
  • ćwiczenia mięśni paliczkowych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych.
  1. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosenkach z repertuaru dziecięcego: „My jesteśmy żabki”, „Żabie kroki”.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

  1. Wiosenne dobble – zabawa rozwijająca spostrzegawczość i  refleks.

Karty do samodzielnego wydruku i wycięcia (na nieco grubszym papierze, można też zalaminować, by posłużyły dłużej) – ZAŁĄCZNIK wiosenne dobble
Zasady gry: na środku leży stos kart do gry, odwróconych obrazkiem w dół. 
Rodzic wykłada jednocześnie dwie karty obrazkami do góry. Zadaniem graczy jest jak najszybciej znaleźć element wspólny, występujący na obu kartach, i  wypowiedzieć jego nazwę.

Wariant I: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje jedną z dwóch kart. Następnie rodzic dobiera na środek kolejną kartę. Dziecko ponownie wymienia element wspólny. Gra toczy się do wyczerpania kart. Gracz, który zbierze najwięcej kart, wygrywa.
Wariant II: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje punkt (np. zielone papierowe

kółeczko, klocek itp.). Następnie rodzic zabiera karty do puli i ponownie prezentuje dowolne dwa kartoniki. Gra kończy się, gdy gracz jako pierwszy zdobędzie dziesięć punktów.

  1. Zabawa plastyczna „Kwiatek” – rozwijanie motoryki dłoni, ćwiczenia w skoordynowaniu ruchów jednej i drugiej ręki, prawidłowego trzymania nożyczek, poruszania nożyczkami w taki sposób, aby papier nie zaginał się, cięcie po linii, wycinanie kształtów. 
    Proszę wydrukować kartę pracy – dziecko ma za zadanie pokolorować kwiatek, wyciąć elementy i nakleić na kolorową kartkę (np. zieloną), dorysować łodygę oraz listki. ZAŁĄCZNIK kwiatek - wycinanka
  2. Przypomnienie piosenki: „Wstawaj … to już wiosna!” (dzieci znają inną wersję, skróconą – uczyliśmy się tej piosenki w zeszłym roku)
    https://www.youtube.com/watch?v=DTx4mH5NdAs

Wiosna się budzi, zima zasypia
Bo w domu czterech pór roku
Jedno jest łóżko, jedna poduszka
I jeden kubek do soku

Gdy wiosna rześka zerwie się z łóżka
I słońce wplecie we włosy
Zima swą głowę wtuli w poduszkę
I zamknie zmęczone oczy

Aaa… Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Obudzi kotki na gałązkach
Krokusy na tatrzańskich łąkach
Sasanka mała gdzieś spod Krosna
Usłyszy: Wstawaj, wstawaj, to już…

Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

A zima będzie sobie już spała
Choć wokół będzie wiosennie
Bo z tego słowa zrozumie ona
Jedynie – senny, sennie

A wiosna w sercach ogień rozpali
I skończy misję skrzydlatą
I wtedy do nas z długiej podróży
Powróci stęsknione lato

Aaa… Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Obudzi kotki na gałązkach
Krokusy na tatrzańskich łąkach
Sasanka mała gdzieś spod Krosna

Usłyszy: Wstawaj, wstawaj, wstawaj!

A wiosna (wiosna), hejże ho! (hej, hej)
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

Wiosna (wiosna), hejże ho!


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 03.04.2020r

Wiosenne kwiatuszki!

Wiosna zbliża się wielkimi krokami… Doskonałą propozycją formy zajęć plastycznych w domu, będzie połączenie ich z eko-multisensoryką 😊 Zgodnie z ideą „nie wyrzucaj – wykorzystaj” świetnie sprawdzą się poniższe zajęcia.

Potrzebujemy:

puste, plastikowe butelki po napojach (zwróćcie uwagę na spód takiej butelki, im ciekawsza tym ciekawsze kwiatki)

farbki

kartki

Spód butelki maczamy w farbie i tworzymy kwiatuszki, wiosenną łąkę. Zachęcamy do pomalowania całego krajobrazu 😊 Mamy nadzieję, że spodoba Wam się ta propozycja zachęcamy do powtórzenia piosenki pt.Maszeruje wiosna” krą dzieci już znają

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Cel: dziecko tworzy pracę plastyczną, kończy rozpoczęte zdanie, rozpoznaje i nazywa kolory, rozwija poczucie rytmu, uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu

Kim jest odkrywca? rozmowa inspirowana wierszem. Rodzic cicho recytuje wiersz:

Może zobaczymy

Idźmy leśną ścieżką

cicho, cichuteńko,

może zobaczymy

sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

wiewióreczkę małą,

jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

nie gwiżdże, nie woła

może usłyszymy pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

między gałązkami

jakiś mały ptaszek,

którego nie znamy.

I będzie nas witał

wesołą piosenką,

tylko idźmy lasem

cicho cichuteńko.

(Helena Bechlerowa Źródło: „Antologia literatury dla najmłodszych”, wybór A. Ożyńska-Zborowska KAW, Warszawa 2001, s. 267.)

Rodzic zadaje dziecku pytania: Kim jest tropiciel? Jak powinien się zachowywać?. Wszyscy wspólnie dochodzą do wniosku, że jest to cierpliwy obserwator przyrody, który wtapia się w otoczenie, nie kręci się, nie wierci, nie szeleści, nie wzdycha i nie kicha. Wierszyk można wykorzystywać wielokrotnie w zabawie ruchowej wyciszającej, w której dzieci idą na palcach, jednocześnie recytując tekst jak najciszej.

Cel: dziecko tworzy wielozdaniowe wypowiedzi, odpowiada na pytania, interpretuje ruchem treść wiersza

Miłej zabawy!

Wychowawczynie 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 03.04.2020r

Grupa X Jagódki

  1. Rytmika dla dzieci – polecam film na You Tube „Tuptaj starszaczku – Miłosz Konarski”
  2. Karta pracy cz. 3 s. 58 i 59
  3. Wzbogacanie wiedzy na temat szpaków poprzez słuchania opowiadania „Szpaki”

Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa, do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku Paweł obserwuje je. Na podwórku rośnie wielka brzoza, to właśnie na niej szpaki mają budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych traw i patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzał też do budki lęgowej, chyba im się spodobała. Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałęzie. Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe pojawią się jajka samica i samiec będą wysiadywać je na zmianę. Po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy tygodnie spędzą w gnieździe. W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki mają wielki apetyt, rodzice karmią je owadami i dżdżownicami. Gdy dorosną wspólnie z rodzicami będą często gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne ilości wiśni, borówek i czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie stracha.

.

 Szpak zwyczajny (Sturnus vulgaris)4. Rozmowa na podstawie opowiadania

  • Kto przylatuje do ogrodu Pawła?
  • Gdzie szpaki maja budkę lęgową?
  • W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?
  • Z czego szpaki wiją gniazdo?
  • Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajka?
  • Po ilu dniach wykluwają się małe szpaki?
  • Co zjadają młode szpaki?
  • Jakie owoce lubią jeść szpaki?
  • W jaki sposób tata Pawła odstrasza szpaki?

5.Moja dłoń będzie ptakiem” – odbijanie dłoni

Dzieci maczają dłoń w farbie i odbijają ją na papierze. Następnie dorysowują elementy tak, aby powstał ptak.


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 03.04.2020

Dzisiaj czas na wiosenne porządki…

Na początek proponujemy zabawę, która rozwija sprawność narządów artykulacyjnych. Rodzicu, przeczytaj dziecku bajkę podczas której będziecie wykonywać ćwiczenia buzi i języka. Wskazówki do ćwiczeń zawarte są w tekście.

„Krasnoludek w buzi”

Pewnego dnia Krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi robił wielkie porządki. Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwanie języka w stronę policzków i dokładne ich „umycie”), potem umył sufit (przesuwanie języka od zębów górnych do podniebienia); ponieważ i podłoga była brudna umył ją dokładnie (opuszczamy jak najniżej język, myjemy dolne dziąsła); Umył także okna, najpierw ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (przesuwanie języka po zewnętrznej stronie zębów, a potem po wewnętrznej); potem umył schody (wysuwanie języka na brodę); następnie umył komin ( dotykanie językiem do nosa); Kiedy Krasnoludek spojrzał przez okno spostrzegł przechodzącą sąsiadkę i pomachał do niej (przesuwanie języka z jednego kącika ust do drugiego, usta przy tym ćwiczeniu powinny być szeroko otwarte); W ten sposób dom został wysprzątany.

Czas na porządki w skarpetkach… Dziecko ma za zadanie sparować ze sobą dwie takie same skarpetki i spróbować je złożyć (zrolować i zawinąć). Zadanie to ma na celu utrwalenie pojęcia „para”, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 2 oraz rozwijanie percepcji wzrokowej.

Czy do pokoju dziecka nie zakradł się Pan Bałaganik?…

Rodzicu, wyznacz dziecku zadanie do wykonania dotyczące porządków w pokoju. Może należy poukładać książki? A może czas najwyższy posegregować zabawki i pozbyć się tych zniszczonych, bądź tych z których już wyrośliśmy. Wdrażajmy najmłodszych do samodzielności.

Dla tych, którym udało się dotrzeć do książki stworzonej przez ojca i syna, o której wcześniej wspominałyśmy i mają ochotę na więcej. Oraz dla tych, którzy nie dotarli, a chcieliby spędzić czas z magią i śmiechem, zachęcamy do pochylenia się nad drugą częścią książki:

Jan Śnieg i Adam „Kapitan Milczoch, Kot w Butach i Ser Adam. Opowieści Ser Adama”


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 02.04.2020r

WIOSNA W ŚWIECIE ZWIERZĄT

Wiosenna krzyżówka

Rodzic pokazuje dziecku krzyżówkę, której rozwiązaniem będzie tematem dnia. Próbują razem odgadnąć poszczególne hasła.

  1. Kraj, w którym mieszkamy (Polska)
  2. Znak, który każe nam się zatrzymać (stop)
  3. Mała, zielona, mieszka w stawie (żaba)
  4. Podrzuca swoje jajka innym ptakom (kukułka)
  5. Nosi dom na swoim grzbiecie (ślimak)

Po odczytaniu hasła pokazujemy dzieciom obrazki z ptakami, które wracają do nas na wiosnę – plansza ptaki przylatujące na wiosnę

Wskazujemy skąd przyleciały (najlepiej pokazać na globusie lub w atlasie z mapą świata)

Żurawie, jerzyki, bociany, kukułki, skowronki, dzikie gęsi i jaskółki- Afryka, Ameryka Południowa i Azja.

Bajka edukacyjny o bocianie https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Pszczółki- zabawa relaksacyjna

Rodzic cichym, spokojnym głosem zaprasza dziecko do zabawy. W tle słychać muzykę relaksacyjną https://www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU

Rodzic opowiada, dziecko jest pszczółką: Pszczółka jest zmęczona pracą, więc postanowiła odpocząć. Leży wygodnie na wybranym przez siebie kwiatku. Jest piękny upalny dzień. Pszczółka wygrzewa się na słońcu, słuchając śpiewu ptaków. Każda pszczółka leżąc myśli: moja lewa noga jest coraz cięższa, nie mogę jej podnieść, moja prawa noga też chce odpocząć, moja lewa ręka też bardzo się zmęczyła, niosąc ciężki koszyk, a i prawa jest równie zmęczona- przecież niosła koszyk pełen nektaru. Ułożę sobie je wygodnie, aby odpoczęły. Moja głowa też chce odpocząć. Słońce ogrzewa moją głowę, szyję, moje nogi ręce i skrzydełka. Jest mi coraz cieplej, przyjemniej. Słyszę piękną muzykę. Jestem spokojna, bezpieczna, zasypiam…

Praca plastyczna Jaskółka

https://www.youtube.com/watch?v=RterFPqfAd4


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 02.04.2020r

BOCIANY SĄ JUŻ Z NAMI 😊
Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już przylecieli z dalekich krajów. A do Was leci pomysł na bociany z wykorzystaniem papierowych talerzyków i jednorazowych łyżeczek. Kompletną instrukcję znajdziecie na https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html
Na fotorelacje czekam pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu
Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 02.04.2020r

Propozycja pracy plastycznej ,,Wiosenne kwiaty’’

Prace można wykonać na 3 sposoby:

-pierwszy z nich to moczenie butelki w farbie i tworzenie pięknych wiosennych kwiatów

-drugi sposób to moczenie widelca w farbie

-trzeci to tworzenie pracy za pomocą patyczków kosmetycznych.

Prosimy aby dziecko samo wybrało, który sposób najbardziej mu odpowiada do tworzenia pracy. Wystarczy kartka papieru i do dzieła!  Dziecko poprzez taka pracę rozwija percepcję wzrokową, rozwija zdolności manualne, a także poznaje i nazywa kolory.

   

Eksperyment:

Celem tego eksperymentu, jest uwidocznienie dzieciom, dlaczego tak ważne jest mycie rąk! Zatem do dzieła!