Kadra Przedszkola Publicznego w Przecławiu
„Jestem nie po to, aby mnie kochali, i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka”.
Janusz Korczak
Naszą kadrę pedagogiczną tworzy grupa wykształconych, przyjaznych dzieciom, kreatywnych nauczycieli dbających o ciepłą atmosferę i wysoki poziom pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Nauczyciel jest obok rodziców jednym z pierwszych autorytetów wpływających na osobowość dziecka. Pod jego opieką dziecko spędza często więcej czasu niż z własnymi rodzicami. Wierzymy, że wiedza, doświadczenie, zaangażowanie i umiejętności naszych wychowawców wpływają na każdą sferę rozwoju dziecka (rozwój fizyczny, społeczny, emocjonalny oraz intelektualny).
Wszyscy nasi nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe oraz systematycznie dokształcają się, korzystając z różnych form doskonalenia metodycznego. Dwoje nauczycieli posiada wykształcenie logopedyczne, a troje kontynuuje naukę na studiach podyplomowych na kierunkach diagnoza i terapia pedagogiczna oraz integracja sensoryczna. Posiadają dużą wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej dziecka i innowacji pedagogicznych. Ważne są dla nas nowatorskie metody nauczania, dlatego realizujemy koncepcję Planu Daltońskiego oraz innowację pedagogiczną z zakresu języka angielskiego. Jesteśmy otwarci na wszelkie nowe metody pracy z dzieckiem. Szczególną uwagę zwracamy na aktywność dziecka, rozwijanie jego postawy twórczej oraz efektywną naukę poprzez dobrą zabawę.
W pracy z dziećmi wykorzystujemy następujące metody m.in.:
– Metodę E. Gruszczyk-Kolczyńskiej „Dziecięca Matematyka”
– Metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
– Metodę Weroniki Sherborne,
– Metodę C. Orffa,
– Metodę P. Denissona (kinezjologia edukacyjna),
– Pedagogikę zabawy KLANZA,
– Aktywne słuchanie muzyki Battii Strauss,
– techniki parateatralne, zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze, a także zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.
W codziennej pracy w naszym przedszkolu wspomagamy wszechstronny rozwój dzieci rozbudzając ich aktywność twórczą, zapewniając pozytywną motywację do podejmowania zadań, a tym samym rozwijając wiarę we własne siły i możliwości.