• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Mikołajki w Jeżynkach


  • -

Poznajemy różne zjawiska atmosferyczne – Grupa Jeżynki

„Kropelki wody
na głowy padają.
Wszyscy przed nimi,
pod dach uciekają.”

 

Pada deszczyk pada… W czasie zajęć dzieci zapoznały się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi (słońce, deszcz, burza, tęcza…).  Jesiennej aurze najczęściej jednak towarzyszą opady deszczu. Wyjaśnienie znaczenia słów „słota”, „kapuśniaczek”, mży, mżawka. Jak wyglądają kropelki deszczu i chmura deszczowa? Jeżynki postanowiły to sprawdzić przeprowadzając doświadczenie. Do słoika wlaliśmy wodę a na powierzchnię wody wycisnęliśmy piankę do golenia. Za pomocą pipety wpuszczaliśmy niebieskie krople na piankę. Pianka imituje chmurę, a kolorowe krople „deszczu” opadają do wody. Oczywiście na deszczową pogodę trzeba się odpowiednio ubrać. Niezbędne są kalosze, peleryna przeciwdeszczowa, parasol. Dobieranie odpowiednich ubrań do pory roku nikomu nie sprawiło trudności. A układanie kolorowych guzików w pelerynach według rytmów to fajna zabawa. Były też wściekłe chmury, uśmiechnięte słońce, rozczarowane obłoczki czy zaskoczone słoneczko …to nic innego jak nasze emocje.

 

 

 


  • -

  • -

Treści Programowe na miesiąc grudzień – grupa Jeżynki

   Tydzień I  „Tutaj rosły paprocie”

  • zachęcanie do manipulowania i konstruowania z klocków
  • zapoznanie z pracą górnika, odgadywanie i nazywanie ruchów naśladujących pracę górnika, nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się przy opowiadaniu treści obrazka
  • poznanie właściwości węgla
  • poszerzanie wiedzy nt. dinozaurów
  • rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas oglądania obrazków, książek o dinozaurach
  • rozwijanie umiejętności matematycznych –przeliczania
  • kształcenie pamięci poprzez naukę piosenki o Mikołaju
  • budzenie radości ze spotkania z Mikołajem

  Tydzień II  „Co przynosi Zima „

  • zwracanie uwagi na pozostawianie po sobie porządku
  • rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza ruchem
  • rozwijanie wyrazistego wypowiadania się
  • rozwijanie umiejętności matematycznych –wykonywanie poleceń
  • rozwijanie poczucia słuchu zachęcanie do wspólnego śpiewania
  • zwracanie uwagi na samodzielność
  • wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
  • prowadzenie zajęć badawczych ze śniegiem

 Tydzień III  „Święta, tuż, tuż…”

  • podejmowanie prób samodzielnego wybierania materiałów, elementów dekoracyjnych do wykonania kartki
  • kształcenie poczucia rytmu i rozwijanie zainteresowań muzyką i śpiewem
  • zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi, wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
  • wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów
  • kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas słuchania kolęd, wyzwalanie radości podczas podejmowanie prób wspólnego śpiewania kolęd

 Tydzień  IV  „Prąd elektryczny”

  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych uświadomienie konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci oraz włączania
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • uwrażliwienie na możliwości łączenia barw
  • utrwalenie wyglądu koła

  • -

  • -

  • -

  • -

Dzień Pluszowego Misia w Jeżynkach


  • -

Rozstrzygnięcie konkursu „Szal Pani Jesieni” w Przedszkolu Publicznym w Przecławiu


  • -

Dzień Kredki – Grupa Jeżynki