• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Jak dbamy o zdrowie? – Grupa Jeżynki

Zajęcia o zdrowiu w przedszkolu to świetna okazja, aby od najmłodszych lat uczyć dzieci dbałości o siebie, świadomości zdrowych nawyków i zasad higieny. Poprzez gry, zabawy i proste doświadczenia maluchy mogą zrozumieć, dlaczego mycie rąk, spożywanie zdrowych posiłków i codzienna aktywność fizyczna są tak ważne.
Na początek kilka słów dzieciom, co oznacza dbać o zdrowie: mycie rąk, picie wody, ruch, jedzenie warzyw i owoców.

  1. Zabawa zdrowy i chory ząbek rozmowa z dziećmi o ich ulubionych przekąskach. Obrazki różnych owoców i warzyw oraz słodyczy i niezdrowych przekąsek . Co powinniśmy jeść aby mieć zdrowe zęby, a czego unikać aby nasze zęby nie chorowały. Dobieranie odpowiednich ilustracji do chorego i zdrowego zęba.
  2. Myjemy ząbki – jak myć prawidłowo ząbki … szczotkujemy zęby przy wykorzystaniu mega dużej szczoteczki i pasty .
  3. Szukamy chorych ząbków i wymieniamy je na zdrowe (zabawy z ziarnami fasoli).
  4. Poznajemy strój lekarza i przy wykorzystaniu stetoskopu dzieci słuchały u siebie bicia serduszka oraz poznały atrybuty związane z lekarzem ( kitel, termometr, strzykawka, leki, stetoskop …)
  5. Poznajemy okropne i niebezpieczne wirusy i bakterie które mamy na naszych dłoniach… Dzięki temu przedszkolaki uczą się krok po kroku mycia rąk.
  6. Zdrowie tkwi w zdrowym powietrzu i aktywności fizycznej (sport, spacery, zabawy na placu zabaw) – poznajemy jak wyglądają nasze płuca kiedy wdychamy powietrze a inaczej kiedy wydychamy.

 

Wprowadzenie zdrowych nawyków w tak młodym wieku jest kluczowe dla ich przyszłości, a poprzez gry i zabawy dzieci z radością będą dbać o swoje zdrowie na co dzień.


  • -

Technika malowania na folii spożywczej – Grupa Jeżynki

Technika malowania na folii spożywczej.

Tematem malowania było akwarium. Malowanie odbyło się nową dla dzieci techniką malowania na folii spożywczej. Ta nietypowa metoda wywołała ogromne zainteresowanie u dzieci. Malowanie na folii pozwoliło dzieciom wyrazić swoją kreatywność w sposób nowatorski, a efekt finalny – piękne kolorowe rybki, ogromne żółwie, bujne kolorowe roślinki. Ta technika z pewnością będzie często wykorzystywana w naszych zajęciach plastycznych, zachęcając dzieci do dalszego eksperymentowania i odkrywania nowych możliwości wyrazu artystycznego. Malowanie na folii to zupełnie inna forma działań plastycznych oraz sensorycznych. Malując na folii dzieci stymulują zmysł dotyku oraz wzroku. Jest to także doskonałe ćwiczenie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz kreatywności.


  • -

  • -

Mikołajki w Jeżynkach


  • -

Dzień Górnika w Jeżynkach

Dzień Górnika, znany również jako Barbórka, to wyjątkowa okazja, by uczyć dzieci o ważnej roli górników i ich wkładzie w nasze życie. Barbórka to obchodzone w dniu 4 grudnia święto górnicze, bliskie szczególnie Ślązakom. Ten dzień to okazja do tego, by dostrzec i docenić ciężką i niebezpieczną pracę górników. Tym samym postanowiliśmy przybliżyć dzieciom ten ciężki zawód.

Sala w Jeżynkach zamieniła się w kopalnię, gdzie panowała ciemność, były tory po których jeżdżą wagoniki z węglem, jest sprzęt niezbędny do pracy górnikowi…Na początek kilka słów o pracy górnika, jego stroju i ciężkiej pracy. Przedszkolaki choć na chwilę mogły poczuć się jak mali górnicy mierząc kaski , latarki, uderzając kilofem aby rozłupać węgiel, ładować tony węgla na taczkę i przewozić po torach. Nie zabrakło prawdziwego węgla, którego każdy mógł dotknąć i się nim ubrudzić 😊. Nasi mali artyści mając w rękach węgiel stworzyli piękne prace plastyczne – wagoniki pełne węgla.


  • -

Poznajemy różne zjawiska atmosferyczne – Grupa Jeżynki

„Kropelki wody
na głowy padają.
Wszyscy przed nimi,
pod dach uciekają.”

 

Pada deszczyk pada… W czasie zajęć dzieci zapoznały się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi (słońce, deszcz, burza, tęcza…).  Jesiennej aurze najczęściej jednak towarzyszą opady deszczu. Wyjaśnienie znaczenia słów „słota”, „kapuśniaczek”, mży, mżawka. Jak wyglądają kropelki deszczu i chmura deszczowa? Jeżynki postanowiły to sprawdzić przeprowadzając doświadczenie. Do słoika wlaliśmy wodę a na powierzchnię wody wycisnęliśmy piankę do golenia. Za pomocą pipety wpuszczaliśmy niebieskie krople na piankę. Pianka imituje chmurę, a kolorowe krople „deszczu” opadają do wody. Oczywiście na deszczową pogodę trzeba się odpowiednio ubrać. Niezbędne są kalosze, peleryna przeciwdeszczowa, parasol. Dobieranie odpowiednich ubrań do pory roku nikomu nie sprawiło trudności. A układanie kolorowych guzików w pelerynach według rytmów to fajna zabawa. Były też wściekłe chmury, uśmiechnięte słońce, rozczarowane obłoczki czy zaskoczone słoneczko …to nic innego jak nasze emocje.

 

 

 


  • -

  • -

Treści Programowe na miesiąc grudzień – grupa Jeżynki

   Tydzień I  „Tutaj rosły paprocie”

  • zachęcanie do manipulowania i konstruowania z klocków
  • zapoznanie z pracą górnika, odgadywanie i nazywanie ruchów naśladujących pracę górnika, nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się przy opowiadaniu treści obrazka
  • poznanie właściwości węgla
  • poszerzanie wiedzy nt. dinozaurów
  • rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas oglądania obrazków, książek o dinozaurach
  • rozwijanie umiejętności matematycznych –przeliczania
  • kształcenie pamięci poprzez naukę piosenki o Mikołaju
  • budzenie radości ze spotkania z Mikołajem

  Tydzień II  „Co przynosi Zima „

  • zwracanie uwagi na pozostawianie po sobie porządku
  • rozwijanie pamięci mechanicznej i zachęcanie do odtwarzania wiersza ruchem
  • rozwijanie wyrazistego wypowiadania się
  • rozwijanie umiejętności matematycznych –wykonywanie poleceń
  • rozwijanie poczucia słuchu zachęcanie do wspólnego śpiewania
  • zwracanie uwagi na samodzielność
  • wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
  • prowadzenie zajęć badawczych ze śniegiem

 Tydzień III  „Święta, tuż, tuż…”

  • podejmowanie prób samodzielnego wybierania materiałów, elementów dekoracyjnych do wykonania kartki
  • kształcenie poczucia rytmu i rozwijanie zainteresowań muzyką i śpiewem
  • zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi, wdrażanie do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej
  • wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów
  • kształcenie uwagi i poczucia słuchu podczas słuchania kolęd, wyzwalanie radości podczas podejmowanie prób wspólnego śpiewania kolęd

 Tydzień  IV  „Prąd elektryczny”

  • zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych uświadomienie konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci oraz włączania
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • uwrażliwienie na możliwości łączenia barw
  • utrwalenie wyglądu koła

  • -