• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Występ Beskidzkich Zbójów dla Jeżynek I Poziomek


  • -

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”.
Utwór „Zima” Antonio Vivaldiego z cyklu „Cztery pory roku” jest doskonałym narzędziem do wprowadzenia dzieci w przedszkolu w zimowy nastrój oraz rozwijania ich wyobraźni i ekspresji artystycznej. Muzyka ta charakteryzuje się dynamicznymi zmianami tempa i nastroju, co pozwala dzieciom na różnorodne interpretacje.
 

  • -

Czytanie bajek w Jeżynkach

W piątek grupę „Jeżynek” odwiedziła mama Marcelinki p. Ewelina Wazdrąg. Pani Ewelina przyszła do nas, aby poczytać dzieciom bajki. Mama Marcelinki przeczytała dzieciom bajkę pt. „Kocioróżka”. Bajka opowiada o niezwykle słodkim stworzeniu – Kocioróżce i jej ciekawych przygodach. Bajka bardzo się spodobała Jeżynkom. 
Dziękujemy bardzo p. Ewelinie za zaangażowanie i odwiedzenie nas w przedszkolu. :)) 
 

  • -

Ziołowy ogródek Jeżynek


  • -

  • -

Kalendarium i treści programowe na miesiąc kwiecień dla Grupy Jeżynki

 Zamierzenia na miesiąc kwiecień gr. ”Jeżynki”

 W GOSPODARSTWIE:

  • doskonalenie wymowy dzieci
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
  • wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej
  • rozwijanie wyobraźni ruchowo-muzycznej
  • utrwalenie nazw zwierząt
  • łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów, wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci 

WIELKANOC:

  • zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych poprzez naukę wiersza
  • rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł i zasad dobrej zabawy
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci oraz nową formą zabawy podczas muzyki
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • zapoznanie z charakterystycznymi symbolami Świąt Wielkanocnych

WIOSNA W OGRODZIE:

  • poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych
  • rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów
  • zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny
  • rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
  • wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw

DBAMY O ZIEMIĘ:

  • kształcenie postawy proekologicznej
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • zapoznanie z nową techniką malowania
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia  kształtowanie nawyku segregowania śmieci

 

JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM:

  • kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • zapoznanie z symbolami narodowymi
  • doskonalenie umiejętności rysowania domu
  • zachęcanie do zabaw zespołowych

  • -

Dzień Kota w Jeżynkach

Dzień Kota to święto poświęcone kocim przyjaciołom, jednemu z najbardziej oddanych człowiekowi gatunków zwierząt domowych. Obchodzony 17 lutego w Polsce Dzień Kota to wyraz uznania dla wyjątkowej więzi między ludźmi a kotami, kładąc nacisk na radość i towarzystwo, jakie wnoszą one do naszego życia. Jeżynki uczciły ten dzień przyglądając się kocim zwyczajom, kocim zabawom, a nawet na chwilę zamieniając się w kotka. Na wstępie dzieci poznały cechy charakterystyczne dla budowy kota – wąsy, uszy, oczka, łapki…Oglądały zdjęcia różnych ras kotów „Wszystko o kotach dużych i małych”. Dzieci określały wygląd kotów, ich budowę, wielkość, kolor. Poznały też ich sposób życia i odżywiania. Zabawa ruchowa „Kotki piją mleko” polegała na piciu mleczka bez użycia rączek, w takiej pozycji jak koty. W czasie tej zabawy było duuużo śmiechu i radości. W czasie zajęć dzieci poznały nie tylko koty domowe, ale także poznały koty żyjące dziko, takie jak lwy, gepardy czy pantery. Nie mogło zabraknąć kocich bohaterów bajek np. Kot Garfield, Tom i Jerry, Pusheen, Kot w butach, Hello Kitty czy Kicia Kocia.  Wszystko to na szalenie kolorowych ujęciach. Kolejna porcja ilustracji, tym razem z rzeczami niezbędnymi, jeśli kot ma być naszym domownikiem. Na obrazkach dzieci rozpoznały  kuwetę, drapak, miski, transporter, legowisko, karmę i inne potrzebne rzeczy. Zabawa polegająca na nakarmieniu kotka rybkami pozwoliła na utrwalenie przeliczania w zakresie 1-3. Przy muzyce i piosence „ Uciekaj myszko do dziury” dzieci bawiły się ucząc się zasad zgodnej i uczciwej zabawy.


  • -

Dzień Kobiet w Jezynkach


  • -