• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 03.04.2020r

Grupa X Jagódki

  1. Rytmika dla dzieci – polecam film na You Tube „Tuptaj starszaczku – Miłosz Konarski”
  2. Karta pracy cz. 3 s. 58 i 59
  3. Wzbogacanie wiedzy na temat szpaków poprzez słuchania opowiadania „Szpaki”

Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa, do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku Paweł obserwuje je. Na podwórku rośnie wielka brzoza, to właśnie na niej szpaki mają budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych traw i patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzał też do budki lęgowej, chyba im się spodobała. Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałęzie. Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe pojawią się jajka samica i samiec będą wysiadywać je na zmianę. Po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy tygodnie spędzą w gnieździe. W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki mają wielki apetyt, rodzice karmią je owadami i dżdżownicami. Gdy dorosną wspólnie z rodzicami będą często gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne ilości wiśni, borówek i czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie stracha.

.

 Szpak zwyczajny (Sturnus vulgaris)4. Rozmowa na podstawie opowiadania

  • Kto przylatuje do ogrodu Pawła?
  • Gdzie szpaki maja budkę lęgową?
  • W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?
  • Z czego szpaki wiją gniazdo?
  • Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajka?
  • Po ilu dniach wykluwają się małe szpaki?
  • Co zjadają młode szpaki?
  • Jakie owoce lubią jeść szpaki?
  • W jaki sposób tata Pawła odstrasza szpaki?

5.Moja dłoń będzie ptakiem” – odbijanie dłoni

Dzieci maczają dłoń w farbie i odbijają ją na papierze. Następnie dorysowują elementy tak, aby powstał ptak.


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 03.04.2020

Dzisiaj czas na wiosenne porządki…

Na początek proponujemy zabawę, która rozwija sprawność narządów artykulacyjnych. Rodzicu, przeczytaj dziecku bajkę podczas której będziecie wykonywać ćwiczenia buzi i języka. Wskazówki do ćwiczeń zawarte są w tekście.

„Krasnoludek w buzi”

Pewnego dnia Krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi robił wielkie porządki. Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwanie języka w stronę policzków i dokładne ich „umycie”), potem umył sufit (przesuwanie języka od zębów górnych do podniebienia); ponieważ i podłoga była brudna umył ją dokładnie (opuszczamy jak najniżej język, myjemy dolne dziąsła); Umył także okna, najpierw ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (przesuwanie języka po zewnętrznej stronie zębów, a potem po wewnętrznej); potem umył schody (wysuwanie języka na brodę); następnie umył komin ( dotykanie językiem do nosa); Kiedy Krasnoludek spojrzał przez okno spostrzegł przechodzącą sąsiadkę i pomachał do niej (przesuwanie języka z jednego kącika ust do drugiego, usta przy tym ćwiczeniu powinny być szeroko otwarte); W ten sposób dom został wysprzątany.

Czas na porządki w skarpetkach… Dziecko ma za zadanie sparować ze sobą dwie takie same skarpetki i spróbować je złożyć (zrolować i zawinąć). Zadanie to ma na celu utrwalenie pojęcia „para”, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 2 oraz rozwijanie percepcji wzrokowej.

Czy do pokoju dziecka nie zakradł się Pan Bałaganik?…

Rodzicu, wyznacz dziecku zadanie do wykonania dotyczące porządków w pokoju. Może należy poukładać książki? A może czas najwyższy posegregować zabawki i pozbyć się tych zniszczonych, bądź tych z których już wyrośliśmy. Wdrażajmy najmłodszych do samodzielności.

Dla tych, którym udało się dotrzeć do książki stworzonej przez ojca i syna, o której wcześniej wspominałyśmy i mają ochotę na więcej. Oraz dla tych, którzy nie dotarli, a chcieliby spędzić czas z magią i śmiechem, zachęcamy do pochylenia się nad drugą częścią książki:

Jan Śnieg i Adam „Kapitan Milczoch, Kot w Butach i Ser Adam. Opowieści Ser Adama”


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 02.04.2020r

WIOSNA W ŚWIECIE ZWIERZĄT

Wiosenna krzyżówka

Rodzic pokazuje dziecku krzyżówkę, której rozwiązaniem będzie tematem dnia. Próbują razem odgadnąć poszczególne hasła.

  1. Kraj, w którym mieszkamy (Polska)
  2. Znak, który każe nam się zatrzymać (stop)
  3. Mała, zielona, mieszka w stawie (żaba)
  4. Podrzuca swoje jajka innym ptakom (kukułka)
  5. Nosi dom na swoim grzbiecie (ślimak)

Po odczytaniu hasła pokazujemy dzieciom obrazki z ptakami, które wracają do nas na wiosnę – plansza ptaki przylatujące na wiosnę

Wskazujemy skąd przyleciały (najlepiej pokazać na globusie lub w atlasie z mapą świata)

Żurawie, jerzyki, bociany, kukułki, skowronki, dzikie gęsi i jaskółki- Afryka, Ameryka Południowa i Azja.

Bajka edukacyjny o bocianie https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Pszczółki- zabawa relaksacyjna

Rodzic cichym, spokojnym głosem zaprasza dziecko do zabawy. W tle słychać muzykę relaksacyjną https://www.youtube.com/watch?v=S-Xm7s9eGxU

Rodzic opowiada, dziecko jest pszczółką: Pszczółka jest zmęczona pracą, więc postanowiła odpocząć. Leży wygodnie na wybranym przez siebie kwiatku. Jest piękny upalny dzień. Pszczółka wygrzewa się na słońcu, słuchając śpiewu ptaków. Każda pszczółka leżąc myśli: moja lewa noga jest coraz cięższa, nie mogę jej podnieść, moja prawa noga też chce odpocząć, moja lewa ręka też bardzo się zmęczyła, niosąc ciężki koszyk, a i prawa jest równie zmęczona- przecież niosła koszyk pełen nektaru. Ułożę sobie je wygodnie, aby odpoczęły. Moja głowa też chce odpocząć. Słońce ogrzewa moją głowę, szyję, moje nogi ręce i skrzydełka. Jest mi coraz cieplej, przyjemniej. Słyszę piękną muzykę. Jestem spokojna, bezpieczna, zasypiam…

Praca plastyczna Jaskółka

https://www.youtube.com/watch?v=RterFPqfAd4


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 02.04.2020r

BOCIANY SĄ JUŻ Z NAMI 😊
Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już przylecieli z dalekich krajów. A do Was leci pomysł na bociany z wykorzystaniem papierowych talerzyków i jednorazowych łyżeczek. Kompletną instrukcję znajdziecie na https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html
Na fotorelacje czekam pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu
Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 02.04.2020r

Propozycja pracy plastycznej ,,Wiosenne kwiaty’’

Prace można wykonać na 3 sposoby:

-pierwszy z nich to moczenie butelki w farbie i tworzenie pięknych wiosennych kwiatów

-drugi sposób to moczenie widelca w farbie

-trzeci to tworzenie pracy za pomocą patyczków kosmetycznych.

Prosimy aby dziecko samo wybrało, który sposób najbardziej mu odpowiada do tworzenia pracy. Wystarczy kartka papieru i do dzieła!  Dziecko poprzez taka pracę rozwija percepcję wzrokową, rozwija zdolności manualne, a także poznaje i nazywa kolory.

   

Eksperyment:

Celem tego eksperymentu, jest uwidocznienie dzieciom, dlaczego tak ważne jest mycie rąk! Zatem do dzieła!

  • -

Propozycje zabaw dla Borówek – 02.04.2020r

Temat: Wiosna w świecie zwierząt

Zabawa ruchowa z piłką

Ćwiczenie to wzmacnia mięśnie i pomaga kształtować prawidłową postawę. Kładziemy się na piłce klatką piersiową i brzuchem i wykonujemy turlanie w przód i w tył. Następne ćwiczenie z piłką to układanie się na piłce plecami; nogi dziecka oparte na piłce, tułów podparty rękami i turlamy piłkę na boki.

Zadanie Schodowa arytmetyka (rachowanie)

Proponuję zadanie matematyczne, gdy dzieci będą wybierać się na spacer. Klatka schodowa to wielozadaniowe miejsce. Podam jeden przykład, inne możecie wymyślić sami. Mama jest na trzecim schodku , Zuzia na dziesiątym . O ile schodków niżej stoi mama od Zuzi? Żeby odpowiedzieć, dziecko schodzi do mamy i liczy schody. Potem podaje wynik odejmowania. Podobnie możecie liczyć oczywiście na dodawanie . Na przykład: Zuzia stoi na piątym schodku, a mama na dwunastym . Ile schodków Zuzia musi jeszcze pokonać , aby dotrzeć do mamy.

Zadanie Bocian

Proszę porozmawiać z dzieckiem na poniższe tematy i zwrócić uwagę na poprawne budowanie zdań. Wiosna kojarzy mi się…. Dlaczego ptaki budują gniazda? Zachęcam również do oglądania książeczek i czasopism dziecięcych w celu dostarczenia wiedzy na temat zachowań zwierząt wiosną. Proponują obejrzeć film pt: „Skąd ptaki wiedzą, dokąd mają lecieć”?

https://www.youtube.com/watch?v=dLgZrIJQwc4

 Propozycje zadań popołudniowych: Wiosna w świecie zwierząt 

 Zabawy – pląsy dla całej rodziny

 “Głowa ramiona”

  1.  Głowa, ramiona -pokazujemy
  2. Głowa, ramiona -pokazujemy
  3. 1,2,3- klaszczemy, lub pstrykamy  mówiąc 1,2,3
  4. Głowa ramiona -pokazujemy
  5. głowa ramiona -pokazujemy
  6. 1,2,3- klaszczemy, lub pstrykamy  mówiąc 1,2,3
  7. Kolana pięty, kolana pięty -pokazujemy
  8. oczy  , uszy, usta, nos – pokazujemy i wykonujemy obrót  i zaczynamy od początku coraz szybciej.

“Prawa noga lewa noga” Zabawę wykonujemy na stojąco

  1.  Prawa noga, prawa, lewa, lewa – x2 prawa do przodu, następnie x2 lewa noga do przodu
  2. Prawa noga prawa, lewa,lewa- x2 prawa, x2 lewa
  3. prawa noga, lewa noga – 1x prawa , 1x lewa
  4. raz dwa trzy! lalalalalala – na raz dwa trzy wykonujemy trzy obroty i zaczynamy od początku coraz szybciej

Pszczółki – zabawa relaksacyjna

 Rodzic cichym i spokojnym głosem czyta tekst:

Pszczółki są zmęczone pracą , więc postanowiły odpocząć. Leżą wygodnie na wybranym przez siebie kwiatku. Jest piękny upalny dzień. Pszczółki wygrzewają się na słońcu, słuchają śpiewu ptaków. Każda pszczółka , leżąc, myśli: moja lewa noga jest coraz cięższa, nie mogę jej podnieść, moja prawa noga też chce odpocząć , moja lewa ręka też bardzo się zmęczyła,  niosąc ciężki koszyk, a i prawa jest równie zmęczona przecież też nosiła koszyk pełen nektaru. Ułożę je  sobie wygodnie, aby odpoczęły. Moja głowa też chce odpocząć. Słońce ogrzewa moją głowę, szyję moje nogi, ręce i skrzydła. Jest mi coraz cieplej, przyjemniej. Słyszę piękną muzykę. Jestem spokojna, bezpieczna, zasypiam.


  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 02.04.2020r

Zabawa badawcza – Tornado w słoiku.
Proponuję dzisiaj eksperyment, w którym dzieci wykonają mini tornado w słoiku. Na początku wykonamy tło dla naszego tornada. Na białej kartce dzieci odbijają paluszkiem kolorowe krople deszczu i chmury.
Czas na eksperyment:
Do słoika wlewamy wodę, zapełniając 3/4 jego objętości. Następnie dodajemy kroplę płynu do naczyń, dokładnie zakręcamy i wprawiamy słoik w ruch obrotowy. Obserwujemy powstałe tornado 😃. Po wykonaniu doświadczenia dzieci opisują, co zaobserwowały, a rodzic tłumaczy w uproszczony sposób, jak powstaje to zjawisko w naturalnym środowisku: tornado powstaje w chmury burzowej,  ciepłe powietrze wznosi się z bardzo dużą prędkością, w dół schodzi chłodne i tworzy się wirujący lej.
  

„Co zniknęło”  ‒ Poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot.  Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i pamięć, dzięki czemu przygotowuje dziecko  do nauki rozpoznawania liter i cyfr. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony (w wypadku starszych dzieci) rozwija orientację  w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.