• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 06.04.2020r

KRĄG TEMATYCZNY: Ach, ta pogoda, TEMAT DNIA: Obserwujemy pogodę

  1. Wysłuchanie wiersza Ulewa”

Ptak się kuli pośród liści,

mokną drzewa, mokną krzewy,

a ja biegnę przez kałużę

a ja biegnę wśród ulewy…

Drży na deszczu pączek róży,

mokną grusze i jabłonie,

a ja biegnę przez kałuże,

krople deszczu łapię w dłonie …

Kiście bzu zwiesili głowy,

mokra ziemia pachnie deszczem,

a ja krzyczę prosto w chmury:

Padaj, deszczu! Padaj jeszcze !

Małgorzata Strzałkowska

Źródło” M. Strzałkowska “Zielony, żółty,rudy,brązowy,

Media Rodzina, Poznań 2003, s. 9.

Rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów – pytania do wiersza:

Jaka pogoda została przedstawiona w wierszu?

-Jaki tytuł dalibyśmy usłyszanym tekstowi?

-Jaki tytuł nadała wierszowi autorka ?

Co to jest ulewa?

-Jakie inne zjawiska pogodowe oprócz ulewy można zaobserwować wiosną za oknem?

Rodzic przekazuje dziecku kilka ciekawostek na temat kwietniowych opadów.

Ulewa to- rodzaj mocnego deszczu. Deszcz jest najczęstszym rodzajem opadów powstającym z chmur i wracającym na ziemię w postaci kropelek. Maleńkie krople parującej wody unoszą się, łączą ze sobą, tworzą chmury. Stają się cięższe i spada deszcz. Może być drobny zwany mżawką lub wielki, gęsty, ulewny, o którym czasem mówi się „oberwanie chmury”. Gdy temperatura spadnie poniżej zera, pojawia się mróz, z chmur lecą zamarznięte kropelki zamienianie w kryształki lodu, czyli śnieg. Mają one różne kształty: igiełek, gwiazdek albo śnieżek. Natomiast podczas ładnej pogody może padać grad. To krople deszczu które zamarzły w wielkiej, lodowej chmurze, mają różną wielkość. Zatem, opad atmosferyczny to woda, która spada z różnym natężeniem i pod różną postacią: deszczu, śniegu i gradu.

  1. A za oknem…Dyktando graficzne

Do tego zadania będą nam potrzebne:

  • Kartka A3 lub A4 wg uznania
  • Sznurek
  • Farby, lub kredki

-Przygotowujemy planszę do kodowania wg wzoru (nie kolorujemy kwadratów na samym początku zadania)

-Na początek dziecko odczytuje cyfry i litery w układzie poziomym i pionowym

-Rodzic pokazuje, w jaki sposób należy odszukać pola na planszy za pomocą sznurka

-Dziecko przykłada w pionie jeden kawałek sznurka do wybranej cyfry

-Drugi kawałek sznurka od litery w poziomie próbuje odczytać cyfry i litery w układzie poziomym i pionowym.

-Rodzic wyjaśnia że miejsce ich skrzyżowania wskaże szukane pole.

-Proszę kilkakrotnie przećwiczyć aby dziecko nabrało wprawy w identyfikowaniu odpowiedniego kwadratu.

Następnie dziecko zamalowuje odpowiednie pole zgodnie z poleceniem rodzica.np

3A granatowy, 4D niebieski, 2C granatowy, 6C granatowy, 2E niebieski, 4E niebieski,1C granatowy, 5B granatowy,6E niebieski według szablonu.

Po wypełnieniu niebieskim barwami odpowiednich pól dziecko wpatruje się jaki element związany z pogodą powstał.

Co to jest?  – zagadki słowne

Celem zabawy jest utrwalenie wiadomości o zjawiskach pogodowych

  • Co za białe piórka ,sypie zimą chmurka? (śnieg)
  • Rankiem srebrzy się na łące ,potem wysuszy ją słońce. (rosa)
  • Kiedy błyska, gdy ulewa, wicher wieje, łamie drzewa. Znak, że idzie duża, groźna, straszna … .(burza)
  • Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy deszcz rosi, nad głową go nosisz. (parasol)
  • Buduje mosty na rzekach, na inżyniera nie czeka a w nos szczypie, szalik włóż! Wiemy dobrze – to jest … .(mróz)
  • Podczas burzy przeraża całą okolicę. Gdy uderzy – huk słychać,
    widać na niebie błyskawicę.(piorun)
  • Podczas kapryśnej marcowej pogody kulki lodowe spadają na głowy. (grad)

Film edukacyjny o powstawaniu chmur

Zachęcam do obejrzenia filmu, z którego dzieci dowiedzą się jak powstają chmury. Poznają również nazwy chmur (stratusy, cumulusy i cirrusy) oraz jaką pogodę zwiastują poszczególne chmury.

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

Deszczowa wiosna – praca plastyczna.

Dziecko zwilża kartkę pędzlem z wodą , tak aby cała kartka była wilgotna. Na mokrej powierzchni maluje proste wiosenne obrazki np. drzewa , kwiaty. Kolory mają się ze sobą zlewać i łączyć tworząc ciekawe wzory. Po wyschnięciu dziecko może domalować na obrazku wiosenne kwiatki.

Spacer małego badacza

Przebywając z dzieckiem na spacerze proszę z dzieckiem obserwować bieżące zjawiska atmosferyczne: słońce, które co pewien czas się chowa za chmurami, deszcz, wiatr. Proponuję , aby zrobić z dzieckiem deszczomierz na deszczówkę. Przeciąć plastikową butelkę ostrożnie na pół. Odwrócić górną część , która utworzy lejek i wsunąć ją do butelki. Każdorazowo po deszczu zaznaczyć poziom wody flamastrem na butelce. Po zebraniu deszczówki filtrujemy ją przez watkę i porównujemy wodę z kranu i deszczówkę. Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami.


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 06.04.2020r

Opowieść ruchowa – „Pisklęta”

Cel zadania: Rozwijanie wyobraźni i umiejętności improwizacyjnych

Rodzic pozostawia dziecku dowolność w ilustrowaniu opowieści gestami i ruchami treści opowiadania. Jeśli dziecko ma problem rodzic może pomóc dziecku.

Wyobraźcie sobie, że jesteście pisklętami, które siedzą w środku jajka, w skorupce, i śpią. Czujecie, że rośniecie, jest wam już w skorupce za ciasno, usiłujecie się z niej wydostać. Próbujecie dziobem i skrzydełkami, i nóżkami. Nagle udało się, wyglądacie ze skorupki na świat. Wykluliście się. Rozglądacie się ciekawie po świecie. Wystawiacie łebki do słońca, wygrzewacie się i odpoczywacie. Wydostanie się ze skorupki to nie taka prosta sprawa, wymaga wysiłku, czujecie, że jesteście bardzo głodni i spragnieni. Rozglądacie się za mamą – kwoką, ale nigdzie jej nie widać. Obok stolików dostrzegacie pyszne ziarenka, idziecie tam szybciutko i dziobiecie, aż macie pełne brzuszki. Po drugiej stronie, pod tablicą, dostrzegacie pojemniki z wodą idziecie tam bardzo powoli, bo jesteście ociężali po obfitym posiłku. Pijecie powoli i zasypiacie. Przez sen słyszycie: kokokoko. Kto to? To przyszła mama kwoka. Ach, cóż za radość!

Do pobrania również kolorowanka świąteczna z zadaniem kolorowanka Święta

Siejemy rzeżuchę.

Cele:

  • dziecko poznaje sposoby siania, sadzenia roślin oraz warunki potrzebne do ich prawidłowego wzrostu

  • dziecko aranżuje swoje najbliższe otoczenie

  • dziecko zwraca uwagę na emocjonalną wartość przyrody

Potrzebne nam będą:

– rzeżucha

– waciki kosmetyczne, wata lub lignina

– płaska miseczka lub talerzyk

  1. Dziecko odpowiada na pytania:

Do czego potrzebne są nam rośliny?

Co jest potrzebne do wzrostu roślin?

Na czym polega ich pielęgnacja?

Co może stanowić dla nich zagrożenie?

Co będzie nam potrzebne, żeby wyhodować szczypior, kwiatek, fasolę itp.?

  1. Słuchanie opowiadania M. Kownackiej „Ogródek na oknie”

Już wszystkim zima dokuczyła. Wszyscy tęsknią do ciepła i zieleni. Powiedziały sobie dzieci: – Pierwsze zieleninki sadzimy do skrzynki. Jutro będziemy wysiewać nasiona pomidory i rzeżuchy, sadzić szczypiorek i pietruszkę. (…) Nazajutrz rano dzieci wsypały Nasiona rzeżuchy do słoika i zalały ciepłą wodą. Do skrzynek i doniczek wyłożonych skorupkami i napełnionych ziemią wysiały pomidory i przykryły je szybami – żeby ziemia nie wysychała. (…) Dyżurni podlewali pilnie ziemię w skrzynkach i doniczkach. Najpierw zaczęła kiełkować rzeżucha. (…) Szczypiorek, cebula i pietruszka szybko się zazieleniły, a pomidory zaczęły wschodzić po ośmiu dniach. (…)

  1. Omówienie treści opowiadania:

– Co postanowiły zrobić dzieci, aby wiosna zawitała do ich sali?

– Jakie rośliny posadziły dzieci?

– Jakie warunki są potrzebne, aby roślinki wyrosły?

– Jak roślina pierwsza zakiełkowała?

  1. Założenie hodowli rzeżuchy

Dziecko układa waciki lub watę do miseczki. Następnie podłoże należy zwilżyć wodą uważając, aby nie było jej zbyt dużo, ponieważ nasiona mogą zgnić lub spleśnieć.

Na tak przygotowane podłoże wysiewa się nasiona. Rzeżucha na wacie lub ligninie wysiewana jest gęsto i należy przy tym uważać, aby nasiona nie nachodziły na siebie.

Na koniec roślinkę należy wystawić w ciepłym i nasłonecznionym miejscu oraz zadbać o odpowiednią pielęgnację, a już po kilku dniach pojawią się kiełki rzeżuchy. 

Zachęcamy dzieci do codziennej obserwacji roślinki oraz o dbanie o nią.

Miłej zabawy :)


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 06.04.2020r

Dotknij czegoś, w kolorze… – zabawa doskonaląca znajomość kolorów i orientację w przestrzeni.

Dziecko spaceruje swobodnie po domu. Na hasło: Dotknij czegoś, co jest niebieskie – jak najszybciej stara się dotknąć przedmiotu w tym kolorze. Dziecko nazywa przedmioty, np.: klocek na stole jest niebieski, wózek w kąciku lalek jest niebieski, morze na obrazku jest niebieskie. Po zrealizowaniu zadania dziecko wraca do dalszego spaceru i czekają na wywołanie następnego koloru.

Cel: dziecko uczestniczy w zabawie ruchowej, prawidłowo reaguje na polecenia nauczyciela, określa położenie przedmiotów w przestrzeni.

Jaka będzie pogoda? – rozmowa na temat prognozy pogody, wykonanie kalendarza pogody 😊

Rodzic prezentuje dziecku prognozę pogody w TV lub internecie, może ją nagrać (pogoda z dnia poprzedniego, dzisiejsza i na najbliższe dni). Zadaje pytania: Skąd wiadomo jaka będzie pogoda? Co zostało zapowiedziane na najbliższe dni? Kto zajmuje się przewidywaniem pogody? Czy prognozy zawsze się sprawdzają?. Dziecko odpowiadają na pytania rodzica. Wspólnie przypominają sobie nazwy kolejnych dni tygodnia oraz symbole charakterystycznych zjawisk pogodowych. Dokładnie opisują i omawiają znaczenie symboli pogody. Wspólnie ustalają, czy prognoza na dziś się sprawdziła. Następnie dzieci wykonują kalendarze z prognozą pogody na najbliższy tydzień, korzystając z dostępnych prognoz. Pozostawiają w kalendarzach miejsce na dorysowanie lub doklejenie własnych spostrzeżeń. Środki dydaktyczne: nagranie prognozy pogody, materiały do wykonania kalendarza pogodowego: papier, flamastry, symbole słońca, deszczu, chmur, śniegu

Cel: dziecko poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska, zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne, samodzielnie lub we współpracy tworzy proste oryginalne kompozycje przestrzenne z pasujących do siebie elementów, planuje i organizuje własną pracę

Proponujemy wykonanie własnego kalendarza i znaczków z pogodą 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 06.04.2020r

Grupa X Jagódki Temat tygodnia „Wielkanoc”

  1. Ćwiczenia gimnastyczne rozwijające ogólną sprawność fizyczną
  • Bieg w miejscu
  • Skłony do palców stóp
  • Rzucanie i chwytanie piłki
  • Rzucanie piłki do celu
  • Podskoki obunóż
  1. Rozwijanie manualnej sprawności ręki

W zeszycie (linia lub kratka) proszę narysować szlaczki, które dzieci dokończą 3 – 4 wzory)

  1. Rozwijanie pamięci poprzez naukę wiersza na pamięć

Pisanki”

Kurki białe i brązowe,

A tu jajka kolorowe.

Różne gwiazdki i kropeczki,

Jak sukienka dziewczyneczki.

W święta stół ozdobią cały, i ten duży i ten mały.

  1. Założenie hodowli owsa lub rzeżuchy
  • Nasypanie ziarenek do doniczki
  • Wysiew nasionek
  • Przysypanie owsa ziemią (rzeżuchy nie przysypujemy ziemią)
  • Ustawienie w nasłonecznionym miejscu
  • Podlanie ziaren

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 06.04.2020r

  1. Wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej i rozmowa na jego temat (rodzic czyta wiersz bez podawania jego tytułu)

                             „Ulewa”

Ptak się kuli pośród liści,

mokną drzewa, mokną krzewy,

a ja biegnę przez kałuże,

a ja biegnę wśród ulewy.

 

Drży na deszczu pączek róży,

mokną grusze i jabłonie,

a ja biegnę przez kałuże,

krople deszczu łapię w dłonie.

 

Kiście bzu zwiesiły głowy,

mokra ziemia pachnie deszczem,

a ja krzyczę prosto w chmury:

– Padaj, deszczu! Padaj jeszcze!

Po wysłuchaniu wiersza zachęcamy do odpowiedzi na pytania np.: jaka pogoda została przedstawiona w wierszu, opiszcie które fragmenty wiersza potwierdzają wasze przypuszczenia, jaki tytuł nadalibyście utworowi (podajemy prawdziwy tytuł), co to jest ulewa, jakie inne zjawiska pogodowe można zaobserwować wiosną?

Przekazujemy dzieciom kilka ciekawostek na temat opadów np. jakie mamy rodzaje opadów, jak powstają,, czym są (woda) można posłużyć się filmem edukacyjnym

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

A to dodatkowy filmik dla ciekawskich o obiegu wody w przyrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

  1. Jak już się nasłuchamy i naoglądamy to teraz czas na trochę ruchu.

„Deszczowe kropelki” zabawa z elementem celowania. Do jakiegokolwiek pojemnika (udaje naszą chmurkę) wrzucamy nieduże elementy guziki, kulki z gazety, nawet małe klocki. Im więcej celnych rzutów tym cięższa nasza chmurka.

„Ścieżka z kałużami” ćwiczenie z podskokami. Rozkładamy na podłodze rzeczy, które będą udawały kałuże np. ścierki, poduszki, gazety. Zadaniem dzieci jest poruszanie się wyznaczoną ścieżką skacząc obunóż, ale tak aby omijać „kałuże” lub je przeskoczyć.

  1. Praca plastyczna pt. „Deszczowa wiosna” technika dowolna, wykorzystujemy materiały znajdujące się w domu (farby, kredki, sznurki, watę, wycinanki, bibułę) i przedstawiamy wiosenny deszczyk.

Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 06.04.2020r

Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych

  • Wzbogacenie wiedzy odnośnie świąt Wielkanocnych

1. Zachęcamy do posłuchania piosenki:

Zozi- Znaki Wielkanocy

Te mazurki ozdobione migdałami

Te koszyki wypełnione pisankami

Te baranki ulepione z marcepanu

Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

Te palemki od bibuły kolorowe

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

No a potem jeszcze lany poniedziałek

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

Zozi- Znaki Wielkanocy https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Domowe Przedszkole- Świąteczne Zwyczaje (Wielkanoc)

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dziecka:
Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

Jeżeli dziecko będzie miało trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, proszę zasugerować je zagadkami:

  • Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy być w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)

  • Święcimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe, zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów. (palma wielkanocna)

  • Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze. (obrus)

  • Upleciony ze słomy, wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz baranka i pisanki poniesie czasem. (koszyk)

  • Ma długie uszy, futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

  • Mam czerwone nóżki, jestem żółtą kulką, a kiedy urosnę, to zostanę kurką. (kurczątko)

  • Co to takiego, odgadnij mój kotku, są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy je gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć one twardnieją. (jajka)

  • Kto potrafi mi powiedzieć, kiedy budzą się niedźwiedzie?Jak się nazywa ta pora roku, co ściele dywan zielony wokół? (wiosna)

  • Szare futro, długie uszy, ogonek nieduży. Gdy się w krzakach coś poruszy, zmyka aż się kurzy. (zajączek)

  • Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają. Jak się nazywają? (bazie)

  • Cukrowe- są blisko pisanek. Prawdziwe, rogate- wiodą stado latem na górską polanę. (baranki)

Zabawy logopedyczne– usprawnianie narządów mowy

  • Grubiutki i chudziutki króliczek- ćwiczenie warg i policzków.

Dziecko naśladuje pulchnego króliczka (nabierają powietrze w policzki), a potem chudego (wypuszczają powietrze i wciągają policzki, tworząc chudy ryjek).

  • Leśny koncert– ćwiczenie artykulacyjne.

Rodzic wypowiada sylaby dźwiękonaśladowcze, a dziecko powtarza za nim: fiu, fiu, fiu; ćwir, ćwir, ćwir, ijo, ijo, ijo; ku-ku, ku-ku; hu-hu, hu-hu; plo, plo,plo; tu, tu, tu; li, li, li.

  • Szumiący zakątek- zabawa artykulacyjna.

Dziecko wypowiada naprzemiennie: przedłużone sylaby „szy..”- z zaciśniętymi zębami i szeroko rozciągniętymi kącikami warg, pulsacyjne sylaby „szu,szu…”- z zaciśniętymi zębami i ściągniętymi kącikami ust.

  • Zmiana pogody– zabawa artykulacyjna.

Rodzic wypowiada naprzemiennie nazwy różnych stanów pogody, a dziecko ilustruje ruchem ten stan pogody i wypowiada jednocześnie odgłosy z wiersza (wiatr- wiu, wiu, wiu, mróz- hu, hu, hu, burza- bach, bach, bach, upał- ach, ach, ach.

WIELKANOC

  1. „ Co ci się kojarzy ze Świętami Wielkanocnymi” – zabawa dydaktyczna.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi

Na dywanie rozłóż kilka  wyznaczników przedstawiające różne święta, uroczystości.  Zadaniem  dziecka jest wziąć jeden element, który jest związany ze Świętami Wielkanocnymi. Dziecko uzasadnia swój wybór.

  1. „Zwyczaje i tradycje świąteczne” – rozmowa z dziećmi
  • Zachęcenie do kontynuowania tradycji
  1. „Pisanka” – rysowanie ołówkiem wzorów literopodobnych.

Ćwiczenia grafomotoryczne.

  • Przygotowanie dzieci do nauki pisania.

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2019/04/wielkanoc-karty-pracy-pisanki.html

  1. „Świąteczne wyrazy” – układanie schematów wyrazów z białych cegiełek.
    • Rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej.

Pobawcie się razem w świąteczne wyrazy. Wymyślcie kilka wyrazów i na przemian dzielcie je na sylaby, wymyślcie dodatkowe wyrazy na pierwszą literę. Dobrej zabawy!


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 06.04.2020r

Drodzy Rodzice ten tydzień poświęcony będzie tematyce pogody jednakże nie zapominamy o nadchodzącej Wielkanocy.

Kaprysy kwietniowej pogody:
Cele ogólne – rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym  i zachodzącymi w nim zmianami związanymi z nadejściem wiosny. 
– poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu kwietniu.
 
1. Wprowadzenie w temat: odczytujemy rymowankę- dziecko próbuje ruchem ilustrować jej treść:

Raz śnieg pada (dziecko rozsypuje papierowe płatki śniegu).
A raz deszcz (dziecko rozsypuje papierowe krople deszczu).
Czasem słońce wyjdzie też (dziecko pokazuje sylwetę słońca).
Tak to w kwietniu właśnie bywa.
Raz jest wiosna, a raz zima (dziecko pokazuje krajobraz wiosny i zimy)
Zanim przyszła ciepła wiosna powiedzcie, co kapryśna pogoda przyniosła?

2. Rozmowa na temat miesiąca kwietnia. – analiza słuchowa wyrazu kwiecień (podział wyrazu na sylaby, przeliczenie sylab.  wyróżnienie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, podawanie innych wyrazów  rozpoczynających się na „k”)

3. Wyjaśnienie przysłowia „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

5. Zagadki

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.  (słońce)  

                           
Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (chmura)                              

Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat. Biały jest jak mąka, albo drobna kasza Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg)

Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół. Jest tylko na dworze. Suchy być nie może!  (deszcz)                                  

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?(wiatr)

6. Praca plastyczna – Wielkanocny kurczaczek, wykonanie pracy dowolna metoda z dostępnych materiałów. Poniżej link z pomysłami na kurczaczka. 
                             
 https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html?m=1

 


  • -

Propozycje zabaw dla Truskawek – 06.04.2020r

Zbliża się czas Wielkanocy, dlatego ten tydzień poświęcimy tematyce świątecznych dekoracji.
Zadanie na dziś to wykonanie kurczaczka😊 ale z czego hmm🤔 poniżej przesyłam link z pomysłami.

https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html?m=1
 

Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 06.04.2020r

Witamy po weekendzie!!

Naszą dzisiejszą zabawę rozpoczniemy od nauki piosenki „Przegoń wirusa”:

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Rodzicu przy tej okazji przypomnij dziecku o konieczności i prawidłowym myciu rąk. Ta czynność samoobsługowa powinna być utrwalana. Piosenkę śpiewajcie przy różnych czynnościach dnia codziennego ćwicząc pamięć i rozwijając umiejętności wokalne.

Teraz sprawdźmy co kryje się w magicznym worku…

Zabawa ma na celu rozwijanie wrażliwości sensorycznej; rozpoznawanie niepodłączonych w danej chwili urządzeń za pomocą dotyku (telefon, myszka do komputera, budzik elektryczny, zegarek elektryczny, szczoteczka elektryczna, waga elektryczna, latarka). Zadaniem dziecka będzie włożenie do worka (plecaka, torby) rąk i rozpoznanie tylko za pomocą dotyku urządzeń elektrycznych. Rodzicu, spróbuj ustalić wraz z dzieckiem sposób zasilania tych przedmiotów: prąd płynący przez kabel lub/i baterie.

Do następnej zabawy będziemy potrzebować dużej kartki papieru (rozłożony karton). Zadaniem dziecka będzie narysowanie płynącego prądu (tzw bazgroły). Dziecko będzie tu ćwiczyć płynność ruchu oraz będzie rozwijać obręcz barkową. Zadanie to można wykonać przy muzyce.

A na koniec zabawa rozwijająca sprawność fizyczną.

Rodzicu stwórz wraz z dzieckiem tunel z krzeseł. Zadaniem dziecka będzie przedostanie się przez niego: czołgając się jak żołnierz. Zamiast krzeseł tunel mogą stworzyć rodzice i rodzeństwo.


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 06.04.2020r

,,Wiosenne Porządki” Jan Brzechwa

Wio­sna w kwiet­niu zbu­dzi­ła się z rana,
Wy­szła wpraw­dzie tro­szecz­kę za­spa­na,
Lecz zaj­rza­ła we wszyst­kie za­kąt­ki:
– Za­czy­na­my wio­sen­ne po­rząd­ki.

Sko­czył wie­trzyk za­ma­szy­ście,
Po­oku­rzał mchy i li­ście.
Z bocz­nych dró­żek, z po­lnych ście­żek
Po­wy­mia­tał brud­ny śnie­żek.

Kra­sno­lud­ki wia­dra nio­są,
Myją zie­mię ran­ną rosą.
Chmu­ry, pły­nąc po błę­ki­cie,
Urzą­dzi­ły wiel­kie my­cie,
A ob­ło­ki mięk­ką szmat­ką
Po­le­ru­ją słoń­ce gład­ko,
Aż się dzi­wią wszyst­kie dzie­ci,
Że tak w nie­bie ład­nie świe­ci.
Bo­cian w górę po­szy­bo­wał ,
Tę­czę barw­nie wy­ma­lo­wał,
A żu­ra­wie i skow­ron­ki
Po­sy­pa­ły kwie­ciem łąki,
Po­sy­pa­ły klom­by, grząd­ki
I skoń­czy­ły się po­rząd­ki.

1.Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza

2.Omówienie porządków w domu -przed świątecznych

3.Rozmowa z dzieckiem dlaczego należy dbać o czystość w domu

4.Jakie porządki należy wykonać wiosną?

Kolorowanka do pobrania kolorowanka