Propozycje zabaw dla Jabłuszek 17.04.2020r
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jabłuszek
Publiczny Żłobek Gminny w Przecławiu
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jabłuszek
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jabłuszek
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jabłuszek
Szanowni Państwo,
Poniżej przesyłamy link (do pobrania) z filmikiem od trenera Tomasza Binkowskiego z treningiem dla naszych piłkarskich przedszkolaków.
https://www7.zippyshare.com/v/rNKCr0Ot/file.html
Pogoń Szczecin Football Schools
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jabłuszek
Propozycje zabaw – Jabłuszka 14.04.2020
telefon Multimedia
1.,,Wielkanocny stół”- tworzymy listę zakupów. Ustal z domownikami jakie przysmaki pojawią się na stole w czasie świąt. Wspólnie z Rodzicami stwórz listę potrzebnych produktów.
2.,,Wielkanocny stół”- poznaj zwyczaje nakrywania do stołu. Jakie znasz sztućce? Gdzie położysz łyżkę, nóż, widelec? (obok talerzyka), a gdzie łyżeczkę? (na górze). Pod nadzorem rodziców użyj sztućców do ciekawych ćwiczeń. Ułóż sztućce wg podanego wzoru (załączniki)
3.Wielkanocny stół-tworzymy dekoracje, podkładki pod pisanki”- Wykonaj pracę z pomocą rodzica
Życzymy dobrej zabawy!! Czekamy na Wasze fotorelacje🙂
Dziękujemy za współpracę.💕
Podstawa programowa:
I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
7) wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pakowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką i oburącz, małych przedmiotów z wykorzystaniem odpowiednio ukształtowanych chwytów dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia, malowania
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe;
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
12) układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów
14) ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
Wielkanoc tuż, tuż…
Cele:
– umuzykalnianie dzieci;
– wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się Święta Wielkanocne;
– zapoznanie dzieci ze zwyczajami wielkanocnymi;
– rozwijanie sprawności manualnej;
– rozwijanie koncentracji uwagi.
1. Zabawa muzyczna „Wielkanoc tuż, tuż…”
Posłuchajcie piosenki „Święta Wielkanocne” https://bit.ly/3e1QfN1
2. Zabawa językowa „Tradycje świąteczne”.
Czy pamiętacie, co powinno się znaleźć w koszyczku? 😊
Jeśli nie, to posłuchajcie piosenki jeszcze kilka razy, a wtedy każdy z Was odpowie śpiewająco!
3. Pisanka-wyszywanka – zabawa manipulacyjna.
Zapraszam do wspaniałej zabawy, którą lubią wszystkie dzieci – przeplatanki.
Potrzebne materiały: sylwety jaj wycięte ze sztywnego kartonu z otworami wykonanymi dziurkaczem; kolorowe tasiemki, włóczki.
Dziecko ma za zadanie wykonać niepowtarzalny wzór, przeplatając przez dziurki kolorowe tasiemki.
4. Kolorowe pisanki – zabawa plastyczna.
Zadaniem dzieci jest wykonanie dowolną techniką plastyczną wybranego wzoru pisanki. Pisanka może być wyklejana kolorowymi kulkami zrobionymi z bibuły, malowana farbami, kredkami, pastelami, można też pomalować pracę pokruszoną kredką bambino na wcześniej posmarowane klejem wzorki lub wykonać pisankę innym, lubianym przez dziecko sposobem. (pisanki -kolorowanki)
Zdjęcia kolorowych pisanek proszę przesłać na grupę.
Zabawy z językiem angielskim dla dzieci
Słówka dla wszystkich
Zbliżają się Święta Wielkanocne zapraszam więc do nauki angielskich słówek związanych z Wielkanocą.
Obejrzyjcie filmik i słuchajcie słówek potem je powtarzajcie. Możecie wydrukować lub narysować obrazki i pobawić się w zgadywanie nazw obrazków (losujesz obrazek i mówisz jego nazwę lub zagrać w grę memory)
https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf
Dla młodszych dzieci
Posłuchajcie piosenki o Wielkanocnym Króliczku. Naśladujcie czynności z piosenki i dobrze się bawcie.
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Dla starszych dzieci
Posłuchaj piosenki „Ten Easter Eggs”. Możecie wyciąć 10 jajek z papieru , pokolorować je i odegrać historyjkę z piosenki. Miłej zabawy życzę
https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss
życzę dobrej zabawy
Sylwia Rojek
Drogie Jabłuszka.
Mamy dla Was propozycje aktywności na dzień dzisiejszy 🙂 tj. 08.04.2020r. (środa).
1. Słuchanie wiersza Doroty Gellner pt. „Pisanki”
Patrzcie,
ile na stole leży pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
by się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
2. Rozmowa inspirowana treścią wiersza. Odpowiadanie na pytania: „O czym opowiada wiersz? Jak powstaje pisanka?”
3. ” Pisanki”- Oglądanie różnych rodzajów pisanek (można zastosować forografie). Określanie ich kolorów, sposobu wykonania.
4. Wykonanie karty pracy „Pokoloruj tyle jajek, ile wskazuje zajączek”. Karta pracy widnieje w zalaczniku
5. „Moja pisanka” – wykonanie pisanki dowolną techniką. Zamieszczamy zdjęcia na grupie „Jak naturalnie barwić jajka”, być może stanie się ona inspiracją do stworzenia pisanki.
Życzymy udanej zabawy i czekamy na Wasze zdjęcia 💕
Podstawa Programowa
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
8.Obdarza uwagą osoby dorosłe
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
1. Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych, technicznych
5. Odpowiada na pytania
15. Liczy obiekty
załącznik karta pracy - jabłuszka