• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 07.04.2020r

Jak zmienia się pogoda?

Cele:

– dostrzeganie zmian w przyrodzie w różnych porach roku

– rozwiązywanie zagadek słownych

– rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych i przyporządkowywanie im ustalonych symbolów

– rozwijanie umiejętności dostosowywania ubioru do pogody

– rozwijanie kreatywności i ekspresji plastycznej

– kształtowanie odpowiedzialności i satysfakcji z wykonania pracy plastycznej

 

1.Jaka to pogoda? – zagadki przyrodnicze.

Rodzic zadaje proste zagadki, np.:

Widzicie je we dnie, nie ma go w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Kto podlewa w lesie drzewa? (deszcz)
Nie deszcz i nie grad spada z nieba, bieli świat. (śnieg)
Unosi szybowce, popycha żaglowce, obraca wiatraki – siłacz z niego taki. (wiatr)

2. Ubrania na każdą pogodę – zabawa doskonaląca małą motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci otrzymują kartę pracy „Ubranie na każdą pogodę”. Wspólnie z  rodzicem wyjaśniają symbole pogodowe oznaczone na karcie

i nazywają poszczególne części garderoby. Następnie każdemu symbolowi przyporządkowują odpowiedni zestaw ubrań i kolorują pracę.

3. Kartka wielkanocna – zabawa plastyczna rozwijająca umiejętności motoryczne ręki, kreatywność oraz  kształtująca poczucie sprawstwa i odpowiedzialności za estetyczne wykonanie pracy. Zdjęcia prac proszę zamieścić na grupowym mailu lub messengerze.
Miłej zabawy 😉

załącznik ubrania na każdą pogodę


  • -

Dzieci w sieci – inspirujące miejsca dla najmłodszych

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

 

 

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 06.04.2020r

Drodzy Rodzice ten tydzień poświęcony będzie tematyce pogody jednakże nie zapominamy o nadchodzącej Wielkanocy.

Kaprysy kwietniowej pogody:
Cele ogólne – rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym  i zachodzącymi w nim zmianami związanymi z nadejściem wiosny. 
– poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu kwietniu.
 
1. Wprowadzenie w temat: odczytujemy rymowankę- dziecko próbuje ruchem ilustrować jej treść:

Raz śnieg pada (dziecko rozsypuje papierowe płatki śniegu).
A raz deszcz (dziecko rozsypuje papierowe krople deszczu).
Czasem słońce wyjdzie też (dziecko pokazuje sylwetę słońca).
Tak to w kwietniu właśnie bywa.
Raz jest wiosna, a raz zima (dziecko pokazuje krajobraz wiosny i zimy)
Zanim przyszła ciepła wiosna powiedzcie, co kapryśna pogoda przyniosła?

2. Rozmowa na temat miesiąca kwietnia. – analiza słuchowa wyrazu kwiecień (podział wyrazu na sylaby, przeliczenie sylab.  wyróżnienie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, podawanie innych wyrazów  rozpoczynających się na „k”)

3. Wyjaśnienie przysłowia „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

5. Zagadki

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.  (słońce)  

                           
Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (chmura)                              

Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat. Biały jest jak mąka, albo drobna kasza Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg)

Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół. Jest tylko na dworze. Suchy być nie może!  (deszcz)                                  

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?(wiatr)

6. Praca plastyczna – Wielkanocny kurczaczek, wykonanie pracy dowolna metoda z dostępnych materiałów. Poniżej link z pomysłami na kurczaczka. 
                             
 https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html?m=1

 


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 03.04.2020r

Cele:

  • umuzykalnianie dzieci;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • wzmacnianie mięśni nóg;
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej
  • wdrażanie do rywalizacji;
  • rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami;
  • rozwijanie motoryki dłoni;
  • ćwiczenia mięśni paliczkowych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych.
  1. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosenkach z repertuaru dziecięcego: „My jesteśmy żabki”, „Żabie kroki”.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

  1. Wiosenne dobble – zabawa rozwijająca spostrzegawczość i  refleks.

Karty do samodzielnego wydruku i wycięcia (na nieco grubszym papierze, można też zalaminować, by posłużyły dłużej) – ZAŁĄCZNIK wiosenne dobble
Zasady gry: na środku leży stos kart do gry, odwróconych obrazkiem w dół. 
Rodzic wykłada jednocześnie dwie karty obrazkami do góry. Zadaniem graczy jest jak najszybciej znaleźć element wspólny, występujący na obu kartach, i  wypowiedzieć jego nazwę.

Wariant I: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje jedną z dwóch kart. Następnie rodzic dobiera na środek kolejną kartę. Dziecko ponownie wymienia element wspólny. Gra toczy się do wyczerpania kart. Gracz, który zbierze najwięcej kart, wygrywa.
Wariant II: Gracz, który jako pierwszy wymieni nazwę obiektu występującego na obu kartach, otrzymuje punkt (np. zielone papierowe

kółeczko, klocek itp.). Następnie rodzic zabiera karty do puli i ponownie prezentuje dowolne dwa kartoniki. Gra kończy się, gdy gracz jako pierwszy zdobędzie dziesięć punktów.

  1. Zabawa plastyczna „Kwiatek” – rozwijanie motoryki dłoni, ćwiczenia w skoordynowaniu ruchów jednej i drugiej ręki, prawidłowego trzymania nożyczek, poruszania nożyczkami w taki sposób, aby papier nie zaginał się, cięcie po linii, wycinanie kształtów. 
    Proszę wydrukować kartę pracy – dziecko ma za zadanie pokolorować kwiatek, wyciąć elementy i nakleić na kolorową kartkę (np. zieloną), dorysować łodygę oraz listki. ZAŁĄCZNIK kwiatek - wycinanka
  2. Przypomnienie piosenki: „Wstawaj … to już wiosna!” (dzieci znają inną wersję, skróconą – uczyliśmy się tej piosenki w zeszłym roku)
    https://www.youtube.com/watch?v=DTx4mH5NdAs

Wiosna się budzi, zima zasypia
Bo w domu czterech pór roku
Jedno jest łóżko, jedna poduszka
I jeden kubek do soku

Gdy wiosna rześka zerwie się z łóżka
I słońce wplecie we włosy
Zima swą głowę wtuli w poduszkę
I zamknie zmęczone oczy

Aaa… Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Obudzi kotki na gałązkach
Krokusy na tatrzańskich łąkach
Sasanka mała gdzieś spod Krosna
Usłyszy: Wstawaj, wstawaj, to już…

Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

A zima będzie sobie już spała
Choć wokół będzie wiosennie
Bo z tego słowa zrozumie ona
Jedynie – senny, sennie

A wiosna w sercach ogień rozpali
I skończy misję skrzydlatą
I wtedy do nas z długiej podróży
Powróci stęsknione lato

Aaa… Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (hej, hej), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Obudzi kotki na gałązkach
Krokusy na tatrzańskich łąkach
Sasanka mała gdzieś spod Krosna

Usłyszy: Wstawaj, wstawaj, wstawaj!

A wiosna (wiosna), hejże ho! (hej, hej)
Zielonym skrzydłem da ci w nos
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!
Wiosna (wiosna), hejże ho!
Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

Wiosna (wiosna), hejże ho!


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 02.04.2020r

BOCIANY SĄ JUŻ Z NAMI 😊
Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już przylecieli z dalekich krajów. A do Was leci pomysł na bociany z wykorzystaniem papierowych talerzyków i jednorazowych łyżeczek. Kompletną instrukcję znajdziecie na https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html
Na fotorelacje czekam pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu
Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 01.04.2020r

Co to za dzień, kiedy na żarty masz ochotę nieodpartą?

Jest tylko jeden taki dzień w roku, gdy śmiech i żarty słychać na każdym kroku!

Jabłuszka psikusy serwują, buzie się cieszą i serca radują!

 Prima aprilis (z łac. prima (dies) Aprilis oznacza dosłownie pierwszy (dzień) kwietnia), dzień żartów – obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje. Pochodzenie tego zwyczaju nie jest dokładnie wyjaśnione. (źródło: Wikipedia)

 Zagadka na dziś:

Mogą to robić chłopcy i dziewczynki,

Dorośli to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,

Gdy dobry humor mamy,

Gdy ktoś powie coś śmiesznego,

Kiedy zdarzy się coś miłego.

A każdy wam powie,

Że on to – zdrowie.

(śmiech)

  1. Zabawy ze śmiechem.
    Zabawa dzieci z rodzicami – każdy uczestnik zabawy naśladuje śmiech:

■    małej dziewczynki,

■    Świętego Mikołaja,

■    małej myszki,

■    lwa,

■    króla wielkiego państwa,

■    starszej pani,

■    hipopotama, itp.

3) Zabawa ruchowa – „szalony taniec z rodzicami”. Choreografia i muzyka dowolna 😊

Miłej zabawy!

 Z okazji „dnia żartów” zapraszam dzieci do Jabłuszkowego KĄCIKA CZYTELNICZEGO online.

Start: 12.00    Do zobaczenia!
Cele:

  • poznanie tradycji Prima Aprilis;
  • rozwijanie umiejętności naśladowania;
  • rozwinie wyobraźni i ekspresji,
  • stwarzanie okazji do okazywania „dobrych” emocji poprzez zabawy ze śmiechem, szalone zabawy ruchowe;
  • relaksacja organizmu, podniesienie poziomu endorfin;
  • kształtowanie kompetencji czytelniczych.