Dzieci w sieci – inspirujące miejsca dla najmłodszych
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:
Publiczny Żłobek Gminny w Przecławiu
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:
,,Wiosenne Porządki” Jan Brzechwa
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Pookurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował ,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.
1.Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza
2.Omówienie porządków w domu -przed świątecznych
3.Rozmowa z dzieckiem dlaczego należy dbać o czystość w domu
4.Jakie porządki należy wykonać wiosną?
Kolorowanka do pobrania kolorowanka
Bajki Tup Tup Tup
Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.
Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/
Dzisiaj kolejny eksperyment. Malujemy tęczę na mleku!
Maria Konopnicka „Tęcza”
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.
Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogrodu;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!
Z jakich kolorów składa się tęcza?
Kolory tęczy występują w następującej kolejności:
Namalujcie tęczę kredkami na papierze. A po deszczu, gdy zaświeci słonko szukajcie tęczy na niebie!
Zabawy z językiem angielskim dla dzieci
Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/
Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf
Zabawy dla starszych dzieci
Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A
Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek
Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu
Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.
Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.
Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
https://czasdzieci.pl/szczecin/
https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/
https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom
https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-
Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.
Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny
Zbiór bajek i opowiadań na temat chorób i wirusów dla najmłodszych
Propozycja pracy plastycznej ,,Wiosenne kwiaty’’
Prace można wykonać na 3 sposoby:
-pierwszy z nich to moczenie butelki w farbie i tworzenie pięknych wiosennych kwiatów
-drugi sposób to moczenie widelca w farbie
-trzeci to tworzenie pracy za pomocą patyczków kosmetycznych.
Prosimy aby dziecko samo wybrało, który sposób najbardziej mu odpowiada do tworzenia pracy. Wystarczy kartka papieru i do dzieła! Dziecko poprzez taka pracę rozwija percepcję wzrokową, rozwija zdolności manualne, a także poznaje i nazywa kolory.
Eksperyment:
1 kwietnia to dzień specjalny!
Wszyscy możemy robić żarty, bo jest Prima aprilis!!!
Dzieci uwielbiają żartować!
Ich ulubione dowcipy dotyczą, oczywiście, wymyślonych plam na ubraniach, albo ubrudzonej twarzy. Tego dnia chętnie opowiadają wymyślone historyjki, kłamią na temat koloru ubranek itp. 1 kwietnia słoń może mieć kocie wąsy, a kot słoniową trąbę. A może wspólnie przeczytacie wierszyki, w których główną rolę odgrywa… kłamstwo? Np. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”, albo „Kłamczucha”.
„Kłamczucha” Jan Brzechwa
„Proszę pana, proszę pana,
Zaszła u nas wielka zmiana:
Moja starsza siostra Bronka
Zamieniła się w skowronka,
Siedzi cały dzień na buku
I powtarza: kuku, kuku!”
„Pomyśl tylko, co ty pleciesz!
To zwyczajne kłamstwa przecież.”
„Proszę pana, proszę pana,
Rzecz się stała niesłychana:
Zamiast deszczu u sąsiada
Dziś padała oranżada,
I w dodatku całkiem sucha.”
„Fe, nieładnie! Fe, kłamczucha!”
„To nie wszystko, proszę pana!
U stryjenki wczoraj z rana
Abecadło z pieca spadło,
Całą pieczeń z rondla zjadło,
A tymczasem na obiedzie
Miał być lew i dwa niedźwiedzie.”
„To dopiero jest kłamczucha!”
„Proszę pana, niech pan słucha!
Po południu na zabawie
Utonęła kaczka w stawie.
Pan nie wierzy? Daję słowo!
Sprowadzono straż ogniową,
Przecedzono wodę sitem,
A co ryb złowiono przy tym!”
„Fe, nieładnie! Któż tak kłamie?
Zaraz się poskarżę mamie!”
Dziś postanowiliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: skąd się bierze deszcz?, a oczywiście najlepiej pokazać to przez doświadczenie.
Potrzebne nam będą:
– słoik
– ciepła woda
– lód
– talerzyk (papierowy lub porcelanowy)
Do słoika trzeba nalać gorącej wody i przykryć go talerzykiem, na który wysypaliśmy kostki lodu.
Gorąca woda stworzyła nam parę wodną, która w kontakcie z zimnem zaczęła się skraplać. I tak na ściankach słoika pojawiały się kropelki wody.
Jak powstaje deszcz? Para wodna (z lądów i oceanów) jest lekka i unosi się ku górze (można to zaobserwować przy gotowaniu wody w czajniku), powstają z niej chmury. Przy zetknięciu się z zimnym powietrzem (w atmosferze im wyżej tym chłodniej) para wodna skrapla się i powstaje deszcz. Przy okazji udało nam się odpowiedzieć na kolejne ciekawe pytanie o to skąd się biorą chmury?
Dzięki temu doświadczeniu nie tylko dowiedzieliśmy się skąd się bierze deszcz, ale i poznaliśmy trzy stany skupienia wody. Proste ćwiczenie, a ile udało nam się nauczyć!
A to link do piosenki o deszczyku
https://youtu.be/Snz1dt33mKE