• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Zabawy teatralne Śliweczek

ZABAWY TEATRALNE ŚLIWECZEK

Śliweczki podczas ferii  nie miały czasu na  nudę  rozmawiały na temat teatru. Dowiedziały się co to jest teatr, scena, kurtyna, jak się nazywają ludzie, którzy występują w teatrze.  Zabawy w teatr są to formy bardzo lubiane przez dzieci, dlatego dużą radość sprawiły im zabawy  w odtwarzanie ról.

Dzieci włączyły się w organizację  kącika teatralnego poprzez tworzenie własnoręcznie pacynek i kukiełek 😊

                                                                                                                                               O.N


  • -

Treści programowe luty – Śliweczki

Tydzień 1

Baśnie, bajki, bajeczki”

  • samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na „niby”
  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
  • porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści , wskazywanie różnic
  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów
  • mierzenie długości, szerokości, wysokości, stosowanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki

Tydzień 2

Muzyka wokół nas”.

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych
  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej
  • rozpoznawanie różnych odgłosów , dźwięków, dochodzących z bliskiego otoczenia
  • odtwarzanie proponowanego rytmu
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach

Tydzień 3

Nie jesteśmy sami w kosmosie”.

  • – poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • – oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji
  • – poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia np: lupy,lornetki, mikroskop
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • – rozwiązywanie prostych zagadek
  • – odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • – liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika

Tydzień 4

Projekt budowle”.

  • – oglądanie zdjęć, albumów , filmów przedstawiających osiągnięcia człowieka w zakresie roli myśli technicznej np.: budowa mostu, tunelu, wysokiego budynku, pojazdu kosmicznego
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • – poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, nazywanie narzędzi,przyborów potrzebnych im do pracy
  • – gromadzenie informacji na temat osób pracujących w różnych zawodach
  • – określanie ról różnych zawodów w życiu społecznym
  • – obserwowanie poznawanie najbliższego otoczenia,
  • – dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • – układanie dowolnych kompozycji z klocków figur geometrycznych
  • – uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa i w ćwiczeniach gimnastycznych

  • -

  • -

Wycieczka do Teatru Lalek „Pleciuga” przełożona na inny termin.

Uwaga Rodzice!

Jabłuszka, Gruszeczki, Śliweczki i Truskawki – wycieczka do Teatru Lalek „Pleciuga” przełożona jest z dnia 25 stycznia na dzień 8 marca 2019r.

 


  • -

Dzień Babci i Dziadka – Śliweczki

Chociaż zimno było na dworze u nas w Śliweczkach tego dnia było gorąco. Powodem tego była uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Nasi ukochani Dziadkowie licznie przybyli na tę uroczystość. Śliweczki zaprezentowały swój program artystyczny, w którym zaprezentowały swoje zdolności muzyczno- teatralne. Dumni dziadkowie ze wzruszeniem oglądali swoje kochane wnuki, które bez tremy zaprezentowały część artystyczną. Dziadkowie otrzymali od swoich wnucząt przygotowane prezenty, a następnie zostali zaproszeni na słodki poczęstunek. Dziękujemy Dziadkom za przybycie , a Rodzicom za pomoc w przygotowaniu uroczystości 🙂

A.S.

 


  • -

Wycieczka do biblioteki – Śliweczki

Śliweczki wybrały się z wizytą do filii gminnej biblioteki publicznej w Przecławiu. Dla większości dzieci z naszej grupy była to pierwsza wizyta w bibliotece. Tematem naszego spotkania było zapoznanie dzieci z biblioteką. Śliweczki z ciekawością oglądały pomieszczenia w bibliotece spacerując między regałami z książkami. Dzieci dowiedziały się jak należy dbać o książki oraz co zrobić, aby stać się czytelnikiem biblioteki.


  • -

Bal karnawałowy – Śliweczki

Śliweczki i grupa Truskawek wspólnie uczestniczyły w balu karnawałowym. Tego dnia od rana można było zobaczyć w naszym przedszkolu wróżki, motylki, kosmitę nawet zawitał do nas spider man. Wystrój naszej sali zachęcił dzieci do zabawy. Energia naszych wspaniałych przedszkolaków, tańce oraz wspólne konkursy sprawiły, że mieliśmy świetną zabawę. Był to niezapomniany bal, który na długo zostanie w naszej pamięci 😉


  • -

Śliweczki tańczyły i śpiewały dla WOŚP

Podczas tegorocznego finału WOŚP który odbył się 13 stycznia Śliweczki wraz z Jabłuszkami, Jeżynkami i Gruszkami wystąpiły w Szkole Podstawowej w Przecławiu. Do tego występu dzieci każdego dnia w przedszkolu starannie się przygotowywały aby zaprezentować swoje umiejętności podczas finału i dzięki temu mogły wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

O.N.


  • -

Zabawy na śniegu – Śliweczki

Śliweczki przywitały pierwszy śnieg . Choć trudno nam z tego śniegu było ulepić bałwana, to radość była ogromna. Mogliśmy porzucać się śnieżkami i zrobić aniołka na śniegu. Z niecierpliwością czekamy na następny śnieg i mamy nadzieję, że uda nam się tej zimy ulepić bałwana.


  • -

Treści programowe styczeń – Śliweczki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń

Tydzień 1: Mijają dni, miesiące, lata

• zachęcanie do składania życzeń
• rozwijanie koncentracji uwagi
• rozwijanie mowy
• dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej
• rozwijanie pamięci muzycznej
• rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy z dziećmi w różnym wieku
• dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie
• rozwijanie empatii
• kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku
• rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej
• rozwijanie wrażliwości muzycznej

Tydzień 2 Zima zwierzęta

• wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
• wzbogacanie słownictwa
• rozwijanie intuicji geometrycznej
• rozwijanie umiejętności przeliczania
• rozwijanie postaw proekologicznych
• uwrażliwianie na potrzeby ptaków (zwłaszcza zimą)
• poznawanie wyglądu wybranych ptaków
• rozwijanie motoryki małej
• rozwijanie kompetencji językowych
• zachęcanie do dokarmiania zwierząt
• poszerzanie wiedzy dotyczącej żywienia zwierząt zimą

Tydzień 3 Babcia i dziadek

• rozwijanie mowy
• rozwijanie koncentracji uwagi
• rozwijanie pamięci
• rozwijanie więzi z rodziną.
• rozwijanie słuchu muzycznego
• rozwijanie umiejętności wokalnych
• rozwijanie pamięci słuchowej
• rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4 (5), z zastosowaniem liczebników głównych
• rozwijanie percepcji słuchowej
• kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
• kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
• rozwijanie sprawności manualnej
• zintegrowanie środowiska rodzinnego dziecka i środowiska przedszkolnego
• wzmacnianie poczucia własnej wartości
• wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babć i dziadków

Tydzień 4 Projekt Teatr

• rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań: ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych, parateatralnych,
• rozwijanie sprawności językowej.
• poszerzanie wiedzy i słownictwa dotyczącego teatru
• rozwijanie umiejętności działania w grupie
• poszerzanie wiedzy dotyczącej osób pracujących w teatrze
• rozwijanie aktywności twórczej
• rozwijanie słuchu muzycznego
• poznawanie roli, jaką odgrywa muzyka w przedstawieniu teatralnym
• rozwijanie zdolności aktorskich
• nabywanie pewności siebie
• wzbogacenie słownictwa czynnego dotyczącego teatru