Propozycje zabaw dla Śliweczek – 07.04.2020r
„Muzyka natury” – zabawa słuchowa. Dzieci wsłuchują się w dźwięki różnych odgłosów przyrodniczych i je nazywają. Szczególnie skupiamy się na odgłosach wiatru, próbujemy określić jego siłę.
Materiały potrzebne: link https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8&t=16s
Cel: dziecko
– rozpoznaje i nazywa dźwięki przyrodnicze
„Wiatr” – zabawa badawcza związana z czynnikiem, który ma wpływ na pogodę, a którym jest wiatr, czyli powietrze w ruchu. Zadajmy dziecku pytanie: Czy powietrze ma siłę? Wysłuchajmy odpowiedzi dziecka i następnie zaproponujmy wykonanie eksperymentu.
Dziecko balonik kładzie na stole, następnie na baloniku książkę. Potem wdmuchuje powietrze do balonika, a książka unosi się do góry.
Wniosek: powietrze ma siłę, może podnieść książkę.
Zadajmy następnie dziecku pytanie: Jaką siłę ma
wiatr? W celu sprawdzenia, zaproponujmy dziecku
kolejny eksperyment. Dziecko na stole/ podłodze
układa ścieżkę- labirynt wykorzystując klocki.
Następnie dziecko przez słomkę dmucha w
papierową kulkę bądź piłeczkę tak, aby
precyzyjnie przeprowadzić ją przez labirynt.
Wniosek: wiatr ma siłę, porusza kulkę/ piłeczkę.
Materiały: balon, książka, słomka, kulka z papieru, piłeczka pingpongowa, klocki.
Cel: dziecko
– bierze udział w zabawach badawczych
– wydłuża tor oddechowy
„Zabawa z wiatrem”– karta pracy. Dziewczynka niosła baloniki na przyjęcie urodzinowe, gdy nagle zerwał się silny wiatr i wyrwał je dziewczynce z rąk. Pomóż odnaleźć zgubione baloniki, nazwij gdzie się znajdują, policz i pokoloruj je.
Cel: dziecko
– dba o estetykę wykonania pracy
– doskonali umiejętności przeliczania
– określa stosunki przestrzenne stosując wyrażenia przyimkowe: za ławką, na płocie, w gałęziach…
załącznik zabawa z wiatrem
Udanej zabawy!
Wychowawczynie 😊