Propozycje zabaw dla Śliweczek – 27.03.2020r
Jestem dzielnym ekologiem!
Zabawa dydaktyczna z nagrodami.
Przygotowujemy kosz, pudełko lub kapelusz z karteczkami, na których zapisane są zdania prawdziwe i nieprawdziwe, oraz drugi z przygotowanymi odznakami. Dziecko losuje karteczki. Rodzic odczytuje zdania na wylosowanych karteczkach i prosi o określenie, czy dane zdanie jest prawdziwe, czy – fałszywe. Dzieci podają odpowiedź w ustalony sposób, np. prawda – klaskanie, fałsz – tupanie nogami. Za każdą poprawną odpowiedź gracz otrzymuje jeden punkt. Po zebraniu np. trzech punktów dziecko losuje odznakę. Wraz z odznaką każde dziecko otrzymuje tytuł ekobohatera.
Przykładowe zdania:
Szkło można wywieźć do lasu.
Ptaki jedzą tylko reklamówki.
Wodę i prąd trzeba oszczędzać.
Śmieciarki nie są nam potrzebne.
Papier, szkło i plastik trzeba segregować.
Rośliny lubią zanieczyszczone powietrze.
Śmieci same się sprzątają.
Trzeba dbać o świeże powietrze.
CEL: dziecko
-zna i posługuje się niektórymi pojęciami związanymi z ekologią
– zadaje pytania, aby zaspokoić ciekawość
Znikające śmieci
Zabawa rozwijająca pamięć i koncentrację.
Układamy pojedyncze przedmioty związane z tematyką zajęć w ostatnim tygodniu (np. butelkę plastikową, reklamówkę, słoik, jabłko, doniczkę). Prosimy o zapamiętanie ich liczby i ułożenia, a następnie o zamknięcie oczu. Zmienia liczbę i kolejność przedmiotów. Na hasło: Czego brakuje i co nie pasuje? – dziecko próbuje nazwać brakujące elementy i odtworzyć początkowy układ.
CEL: dziecko
-bierze udział w zainicjowanej zabawie, przestrzega zasad
– odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne