Treści programowe czerwiec – Jagódki
Tydzień I: Święto dzieci
- nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym;
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej – obserwacja inkubacji jaj.
Tydzień II: Kolorowe lato
- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych;
- dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Tydzień III: Tato już lato
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek i krótkich roli;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych;
- przygotowanie występu artystycznego z okazji Dnia Taty;
- wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw.
Tydzień IV Żegnamy przedszkole
- wyjaśnienie pojęcia: odpoczynek;
- poznanie sposobów aktywnego spędzania wolnego czasu;
- przypomnienie zasad bezpiecznego wypoczynku;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.
Tydzień V: Do widzenia!
- przypomnienie zasad bezpiecznego sposobu spędzania czasu wolnego podczas wakacji;
- rozwijanie zainteresowań dzieci czasem wolnym i sposobami jego spędzania;
- kształtowanie umiejętności liczenia, operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych.