Treści programowe marzec – Śliweczki
Treści programowe realizowane w marcu
Krąg tematyczny: Odkrywamy tajemnice Ziemi
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)
- wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
- budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
- rozwijanie mowy i myślenia, posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata
- rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów według kryterium
Krąg tematyczny: Zwierzęta i rośliny wokół nas
- kształtowanie czynności samoobsługowych
- dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
- kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek
- wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów
Krąg tematyczny: Kosmiczne przygody
- rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
- przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
- wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z kosmosem
- wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
Krąg tematyczny: Mali ekolodzy
wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, inspirowanie do aktywności własnej
- rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
- budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat
- kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
- kształtowanie postaw prospołecznych
- budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
- wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów według podanego kryterium