Treści programowe maj – Jabłuszka
Tydzień I – Polska to mój dom
Ilustrowanie ruchem treści piosenki, reagowanie ruchem na zmiany tempa.
Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.
Reagowanie na umówione sygnały.
Rozróżnianie i określanie dźwięków przyrody.
Zachęcanie do odpoczywania na łonie natury.
Poznanie zawodu dyrygenta.
Rozwijanie kreatywności ruchowej w trakcie zabaw muzycznych.
Doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej podczas rozwiązywania zagadek słuchowych.
Zachęcanie do samodzielnego konstruowania instrumentów perkusyjnych.
Tydzień II – W krainie muzyki
Kształtowanie przynależności do rodziny.
Uwrażliwianie na potrzebę zapamiętywania nazwy ulicy, na której się mieszka.
Doskonalenie umiejętności liczenia.
Zabawy figurami geometrycznymi.
Podawanie nazwy swojej miejscowości.
Rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości.
Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.
Budzenie przywiązania do swojego kraju.
Poznanie flagi – symbolu narodowego.
Kształtowanie oraz wzmacnianie mięśni stóp i nóg, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała.
Poznanie godła – symbolu narodowego.
Tydzień III – Wrażenia i uczucia
– rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć
– doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania
– wzbogacanie wiedzy na temat Kosmosu
– zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem
– kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii
– zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem
– doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek
– czerpanie radości ze wspólnej zabawy
Tydzień IV – Święto mamy i taty
– dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka
– rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców
– podawanie nazw członków rodziny
– zauważanie fizycznych podobieństw
– ukazanie codziennych obowiązków domowych
– zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach
– wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań
– zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich