Treści programowe luty – Śliweczki
Tydzień 1
„Baśnie, bajki, bajeczki”
- samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na „niby”
- zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
- dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
- porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści , wskazywanie różnic
- rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów
- mierzenie długości, szerokości, wysokości, stosowanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
Tydzień 2
„Muzyka wokół nas”.
- uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych
- poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej
- rozpoznawanie różnych odgłosów , dźwięków, dochodzących z bliskiego otoczenia
- odtwarzanie proponowanego rytmu
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
- określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok
- uczestniczenie we wspólnych zabawach
Tydzień 3
„Nie jesteśmy sami w kosmosie”.
- – poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
- – oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji
- – poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia np: lupy,lornetki, mikroskop
- – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
- – rozwiązywanie prostych zagadek
- – odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- – liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
Tydzień 4
„Projekt budowle”.
- – oglądanie zdjęć, albumów , filmów przedstawiających osiągnięcia człowieka w zakresie roli myśli technicznej np.: budowa mostu, tunelu, wysokiego budynku, pojazdu kosmicznego
- – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
- – poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, nazywanie narzędzi,przyborów potrzebnych im do pracy
- – gromadzenie informacji na temat osób pracujących w różnych zawodach
- – określanie ról różnych zawodów w życiu społecznym
- – obserwowanie poznawanie najbliższego otoczenia,
- – dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
- – układanie dowolnych kompozycji z klocków figur geometrycznych
- – uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa i w ćwiczeniach gimnastycznych