Przewidywane osiągnięcia dziecka 3-letniego na koniec maja
Temat tygodnia:
Tydzień I Muzyka jest wszędzie
Dziecko:
- Dostrzega podobieństwo pomiędzy dźwiekiem fletu a dźwiękiem gwizdka od czajnika w oparciu owiersz „Deszczowa muzyka”.
- Klasyfikuje nutki ze względu na kolor-potrafi operować określeniami:t yle samo,o jeden więcej, o jeden mniej.
- Porusza się rytmicznie przy muzyce, ilustruje ruchem słowa piosenki.
- Maluje farbą ciemną i jasną nastrój słuchanego fragmentu muzyki poważnej
- Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.
Tydzień II Polska mój dom
Dziecko:
- Wypowiada się na temat wiersza, układa w całość obrazek domku według opisu wiersza.
- Porusza się zgodnie z wskazówkami nauczyciela (do przodu, w bok, do tyłu).
- Rozumie znaczenie słowa wieś miasto, wie jak jego miejscowość się nazywa
- Wie że stolicą polski jest Warszawa.
- Wykonuje pracę plastyczną Flaga Polski -tworząc kulki z bibuły białej i czerwonej.
- Uważnie słucha opowiadania „Wars i Sawa’” -wypowiada się na temat jego treści.
Tydzień III Łąka wiosną
Dziecko:
- Odpowiada na pytania dotyczące wiersza „Zielone żabki”.
- Przelicza w zakresie czterech : maki, chabry, jaskry, stokrotki.
- Porusza się rytmicznie do utworu muzycznego”Koncert”śpiewa refren piosenki.
- Wykonuje pracę plastyczną ozdabia rysunek ula.
- Opowiada historyjkę przedstawioną na obrazkach poznaje etapy życia mniszka lekarskiego (pączek, kwiat, dmuchawiec).
Tydzień IV Święto rodziców
Dziecko:
- Układa życzenia z okazji Dnia Mamy w oparciu o wiersz „Laurka”.
- Przelicza i układa kwiatki w wazonach i stosuje określania w pierwszym,drugim, czwartym -wazonie….
- Śpiewa fragment piosenki ze słuchu.
- Wykonuje pracę plastyczną „Bukiet dla mamy”, zna cztery barwy podstawowe.
- Czynnie uczestniczy w przygotowanym programie artystycznym.
- Wzmacnia więzi rodzinne i czerpanie radość ze sprawiania innym niespodzianek.